Tips om fysiska friluftsbutiker i Östergötland?

Är på jakt efter vettig vinterutrustning typ goretexjackor, feta dunjackor, 4-säsongstält osv men undrar vad det finns för butiker nära Linköping?
XXL i Tornby är en, sedan har vi ju Naturkompaniet nära S:t Lars k:a.
Men Uteliv gick väl i kånken för många år sedan och Peak Performance-butiken (om den finns kvar?) har väl mer city-kläder/lättare prylar för utförsåkning.
Vad finns det mer som jag missat? Norrköping?
 
XXL Norrköping är bra och går att göra riktigt bra priser med, bor själv i stan så jag vet av egen erfarenhet. Men bäst utbud finns nog på nätet, köper en del lättviktsprylar och skor från England. Kan man leva med moms och Postens avgifter så finns det mycket bra grejer från Kina till helt otroliga priser.
 
XXL Norrköping är bra och går att göra riktigt bra priser med, bor själv i stan så jag vet av egen erfarenhet. Men bäst utbud finns nog på nätet, köper en del lättviktsprylar och skor från England. Kan man leva med moms och Postens avgifter så finns det mycket bra grejer från Kina till helt otroliga priser.
Tack för tipset, jag tror nog att nätprylar från Kina kan vara bra. Problemet är väl mer om man ska köpa något som kräver passform, skostorlekar tycker jag varierar trots samma siffra liksom byxor/jackor som kan ha olika skärningar.
Men visst, kapsylöppnare, tält och annat går säkert bra att hitta på nätet. :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.