Bra smidiga dykhandskar

Var nere i Grekland och dök förra veckan och kom då på att jag skulle haft ett par bra handskar som tål lite hantering av icke identifierbara djur som man vill titta lite närmare på. Man vill ju inte gärna sticka in oskyddade fingrar var som helst....

Har ett par 5 mm handskar som går upp en bra bit på armen som jag upplever alldeles för klumpiga. Är ute efter några som slutar vid handleden och inte allför tjockt neoprene.

Förslag välkomnas.

/Jan
 
Sporasub

Sporasub har bra 3,5 mm femfingerhandskar i neop.som slutar vid handleden. Dessa tycker jag är smidiga och bra ca 200:-
 
Handskar

Om du tänkt dig att dyka iu kalla vatten (såsom i Sverige) förslår jag Nordic Blue. De är helt oslagbara i kalla vatten. Smidiga och varma. Du ska dock inte pilla på djur... tänk på att det djur du pillar på antagligen bara ligger stilla därför att det är helt skräckslaget och aldrig återvänder till samma plats igen.
 
Fy skäms

Du ska då rakt inte ha några handskar! Hederlig vanligt dykvett betyder att man INTE pillar på djur mm eller stoppar in händerna lite "varstans". Handskar är till för att skydda sig mot kyla och möjligen om man dyker i Australien eller andra länder där det finns "stingers" som man faktiskt inte kan värja sig mot ibland. OSB i flera länder tex Egypten är det förbjudet att dyka med handskar just med anledning av sånna klåfingriga typer som du!! Många marina arter skadas och kan tom dö om man har tagit i de. En lektion o marina djur och dyketik är vad du borde införskaffa!!!

Se men inte röra!! MVH Upprörd divemaster!!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.