1:a björnen skjuten

Majoriteten av alla vegetarianer skiter helt i alla köttätare, jag vet flera vegetarianer som är tillsammans med köttätere så skippa generaliseringarna tack! Dumma argument brukar ju vara mitt område så det är väl ungefär som att jag skulle säga "seriemördare vill alltid leva som dom gjort det är därför dom är tysta"

Låt steken tysta mun, ok?

Du kanske aldrig kan förlika Dig med tanken att en jägare faktiskt kan vara djurvän och se älgen som ett vackert och mäktigt djur men samtidigt se det som föda. Jag kan känna vemod när jag har skjutit en älg men ändå tycka att det är naturligt att jaga.
Om Du inte kan acceptera det så måste Du få ha en avvikande åsikt. Men sluta hävda att Du har tolkningsföreträde om vad som är rätt eller fel bara för att Du ha valt att vara vegetarian. Det är Du som konsekvent nervärderar andras åsikter. Jägare
och
djur. Jägare måste
.

Om inte detta är generaliseringar så vet jag inte vad ordet betyder.

Jag jobbar som hantverkare och får pikar vid varenda lunch "du äter ju upp djurens mat" morötter har väl också känslor"

Det är precis samma argument som Du använder mot jägare men när det vänds mot dig så vill Du inte vara med längre.

Det finns tom frukterianer som tycker att Du är en riktigt rå sälle som mördar växter.
 
Du kanske aldrig kan förlika Dig med tanken att en jägare faktiskt kan vara djurvän och se älgen som ett vackert och mäktigt djur men samtidigt se det som föda. Jag kan känna vemod när jag har skjutit en älg men ändå tycka att det är naturligt att jaga.
Om Du inte kan acceptera det så måste Du få ha en avvikande åsikt. Men sluta hävda att Du har tolkningsföreträde om vad som är rätt eller fel bara för att Du ha valt att vara vegetarian. Det är Du som konsekvent nervärderar andras åsikter. Jägare och djur. Jägare måste .

Om inte detta är generaliseringar så vet jag inte vad ordet betyder.



Det är precis samma argument som Du använder mot jägare men när det vänds mot dig så vill Du inte vara med längre.

Det finns tom frukterianer som tycker att Du är en riktigt rå sälle som mördar växter.

Klart jag inser att jägare tycker älgen är ett vackert djur, vissa hänger dom på väggarna som trofeer och jag tror nog alla som vistas i skogen blir hänförda av ett ganska så ståtligt djur.

Jag har inte hävdat att jag har tolkningsföreträde och orden jag använde är väl synonymer för jakt i viss mån? Sedan hävdar jag inte att jag är en 100% jaktmotståndare heller, jag är nyfiken på hur jägare tänker och resonerar och när använde jag liknande argument mot jakt? Jag har aldrig hävdat att alla skall sluta äta kött eller pikat någon för att dom gör det men blir själv påhoppad på nästan daglig basis för att jag väljer att låta bli.
 
Men kan du inte hålla med om att om man nu nödvändigtvis vill äta kött så är vilt en mycket bra väg att "rädda världen" jämfört med "odlat" kött.
Viltet äter växter som inte vi kan äta och som lever där det inte är möjligt att odla mat.
Det konkurrerar således inte med annan matproduktion utan är ett bra tillvaratagande av naturligt förekommande kött!


Absolut, har vi en livskraftig älgstam i sverige som tål att man skördar av den så gör det, helt klart en bättre väg att gå en att äta får som är uppfödda i Australien tex
 
Kött- eller fiskätare?

Månne om de som nu inte vill äta kött från vilda djur med hänsyn till miljön ändå äter fisk, lax t.ex.
Hörde häromdagen att man flyger laxen från nordnorge ned till Thailand för att paketera osv och sen flyger tillbaka med paketen för att sälja dem i sverige och norge..........Kan det vara bra för miljön... Släpper flyget ut skit i luften eller ????

det är inte klokt hur man gör, sen försöker man sätta åt oss som kör fel bilmärke, höja avgifterna för än det ena än det andra och surrar om att man måste göra nått för att minska utsläppen. Fan jag får ju puls av sånt skit.....

Tänkte just skriva om hur innehållet i en tråd förändras med tiden, å så spårar jag ur själv...

Ha en bra dag!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tompa_m Man skjuten under älgjakt Jakt 0
Allsport Varg skjuten i Värmland Jakt 38
KLAGER Varg skjuten i Dalsland Jakt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.