Crossover från SSI till PADDI

Hej,
helt ny här o undrar om det är ngn som vet ifall man kan göra en crossover från SSI till PADDI vid vidareutbildning till Advanced Diver utan att först ta extra kompletterande lektioner?? Jag har nämligen SSI cert o funderar på att göra en Advanced kurs med PADDI. Är de två grundutbildningarna likvärdiga?? Tacksam för svar!! :)
 
nu har jag inte papperna framför mig men PADI har ett crossover system färdigt för de flesta dyksystem.. Vill du sså kan jag kolla exakt om ditt system finns med?
 
Mig...

veterligen, som även jag har SSI (Open Water Diver), så ska det bara att knata på exempelvis en PADI Advanced Open Water Diver kurs...en titt på detta visar ju även det.

/Anders B
 
En liten varning: det har funnits och kanske fortfarande finns ställen som vill ha pengar för en cross-over-kurs. Kolla upp det innan.

Anekdot:
När vi hade gått NAUI scuba ett dykcenter och sedan ville gå open water (motsv.) på ett PADI-ställe så insisterade ändå PADI-stället på att vi skulle ta en cross-over-kurs för ca 1000 kr. Vi protesterade men de gav sig inte. Vi hade inget skriftligt med, det är bra att den där sidan finns nu.
Vi gick då till ett annat PADI-ställe där de frågade var vi utbildat oss tidigare, tittade i loggboken och sedan var det OK. Pga att deras utbildningsschema inte passade vårt schema så blev det så att vi tog resten av kurserna på NAUI-stället.
/Stina
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.