Navigering GPS, karta och kompass

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-02, 09:40
kalleka kalleka är inte uppkopplad

glad

Hejsan,
Vet ni om det går att köra City Select-europa utan att cd-romskivan sitter i datorn?

Frågan är om jag kan köpa en city select tillsammans med en kompis och sedan installera city select i en av datorerna utan att cd-romskivan används.

Tacksam för svar,
Kalle
Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 10:30
Fritidsförvaltare Fritidsförvaltare är inte uppkopplad

QUOTE]kalleka (Kalle Bergström) skrev:
Frågan är om jag kan köpa en city select tillsammans med en kompis och sedan installera city select i en av datorerna utan att cd-romskivan används.
Tacksam för svar,
Kalle
[/QUOTE]

Skall ni bara använda kartan i en PC och inte ladda över delar av kartan till någon handapparat, så köp MetroGuide istället, den är billigare och har ingen "unlock" spärr. Båda går att köra i PC:n utan att skivan sitter i.

Tänk på att det enligt avtalet med Garmin inte är tillåtet att dela på programmet.
Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 11:42
kalleka kalleka är inte uppkopplad

Tack för svar Gunnar,

Vi ska ladda ned till handapparat från varsin PC.
Detta är alltså möjligt om jag har förstått rätt, även om Garmin helst hade velat att vi köpt varsin City Select.

Jag har redan MetroGuide, men då saknas auto-routing funktion vid nedladdning till min eTrex Legend C, om jag har förstått det rätt.

Hälsningar,
Kalle
Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 13:22
Memme Memme är inte uppkopplad

bra Somliga säger ...

... att Metroguide fungerar med autorouting i vissa GPS-er om man laddar ner kartorna med gratisprogrammet Img2gps. Däremot fungerar adress-sökning bara på det sist nedladdade kartbladet. Men det är ett rykte, själv skulle jag inte göra ens testa (har ingen Metroguide).
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:35.

Logga in

Tips!