Pulsklocka/outdoorklocka UTAN pulsband

Tjena!

Jag har länge varit sugen på att skaffa en pulsklocka/outdoorklocka med pulsmätarfunktion, dock UTAN pulsband. Alternativet är alltså en inbyggd pulsmätare i själva klockan som mäter mot handleden.

Vad jag har förstått så är precisionen inte lika bra på majoriteten av dessa mätare som sitter direkt i klockan (?) men jag finner det oerhört skönt att slippa ha ett band runt bröstet hela tiden. Dessutom vill jag kunna mäta pulsen även när jag inte tränar och planerar att ha ett pulsband på mig.

Har ni som är mer rutinerade på klock-fronten några tips på tåliga klockor med denna funktion? Vill gärna ha höjdmätare och kompass också, det sistnämnda är dock inte lika viktigt. Tycker Suunto gör bra klockor men de jag tittat på verkar enbart ha pulsmätare med pulsband, vilket inte är aktuellt för mig.

Tacksam för tips!
 
Färdspår kan man spara

det och sedan överföra det till en PC/webbsida? Vilket format kan man spara det i?
Går själv i tankarna på att pensionera min gamla Garmin Vista (hand/hal-buren) efter många års trogen tjänst och övergå till en handburen. Då vore det intressant med en pulsmätare också.
Mvfh Omar
 
Färdspår kan man spara ..det och sedan överföra det till en PC/webbsida?

Om frågan gällde Garmin Forerunner 235 så kan man enkelt exportera färdspår som gpx eller kml när träningspasset (eller vandringsturen, eller vad du nu loggat) automatiskt synkats över till webben. Fungerar säkerligen likadant för andra Garminklockor med liknande funktioner, typ Fenix 3 HR.
 
Då låter det

Att 235 är ett bra å prisalt för mej.
Jag loggar löp-, kajak å skridsko spår.
Tack svaret.

Mvh Omar
 
Sålänge du har WiFi hemma, och Fenix 3, så behöver du bara starta och stoppa loggningen, uppladdning till connect på garmin sker automatiskt om allt är registrerat! :) jag har Fenix 3 Sapphire modellen, (Den utan HR) och jag är supernöjd med det köpet!
 
Tack för svar. Lite väl saftigt med en klocka för 5000:- för min budget nu, men kanske lite längre fram. Får la se!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...