Någon "kung" här på Android/Garmin StreetPilot

Är i behov av goda råd ang. Garmin StreetPilot i androidtelefon, vet att SP inte funkar med OS 6.0 eller högre

Tänkte göra en "framtidssäkring" och köpa en lite bättre Samsung än den jag har, köpte en helfräsch Samsung Alpha (android 5.0.2) med 32 gb internminne men får inte till det av någon anledning

Efter installation av rätt APK (tror jag) så går SP igång helt perfekt med alla faciliteter, MEN när jag avslutar programmet så är det nästan tji att starta SP igen, först efter 10-15 försök så kan det gå igång men sällan på direkten
Har provar avinstallera/installera ett antal ggr men med samma resultat, har även testat 2.35 och 2.37 men med samma usla resultat

I min enklare Samsung Core Prime (OS 5.1.1) funkar SP i stort helt perfekt men där får jag köra program och kartor via minneskortet pga litet internminne

Eftersom jag är så förtjust i detta program så vill jag har en reservtelefon Bra att ha med vid tex skoterledsjobb eller annat ute i naturen eftersom man kan ladda in vilken garminkarta som helst som man har tillgång till, tex fastighetskartan

Perfekt med allt man behöver i kartväg i telefonen och att inte behöva släpa med en apparat till
 
Kör själv StreetPilot på en Galaxy Note av första generationen och det funkar utmärkt, den högupplösta oledskärmen är oslagbar.

Då det funkar för dig första körningen är det knappast fel på installationen.
Om du startar om telefonen, funkar det då på första försöket? I så fall kan det vara att en process ligger kvar efter att du avslutat SP.
Finns ju flera appar som ger möjlighet att döda processer så prova med att se om det finns kvar nån process som är relaterad efter det att du gått ur SP och döda den i så fall så kanske det går att starta SP igen.

Bara en tanke som jag hade men gratis att testa....
 
Efter installation av rätt APK (tror jag) så går SP igång helt perfekt med alla faciliteter, MEN när jag avslutar programmet så är det nästan tji att starta SP igen, först efter 10-15 försök så kan det gå igång men sällan på direkten
Har provar avinstallera/installera ett antal ggr men med samma resultat, har även testat 2.35 och 2.37 men med samma usla resultat
I "Application Manager" för appen så finns det "Force Stop", "Clear Cache" och "Clear Data". Testa om något sådant hjälper.

Annars så brukar de flesta appar klara av att aldrig "stängas av" utan kan ligga i bakgrunden utan att störa. Finns även inställning för att begränsa hur många appar som får köra i bakgrunden samtidigt. Den når man genom "Developer Options" som är en gömd meny som visas efter man tryckt ett antal gånger på "Build number" eller nått liknande. Googla efter hur man gör på en Samsung med Android 5.
 
Tack för era svar, lyckades aldrig få till det med Alphan, sålde den och köpte en väldigt fin s5 mini där det funkade klockrent medSP men fick andra bekymmer
Mini 5:an ville hela tiden uppgradera till 6.0. rootade den med det hjälpte inte, googlade på problemet, bla Sammobile och förslagen var många men inget hjälpte, till slut fick jag tips om ett program, Titanium backup, där kunde jag frysa programuppdateringar och slapp irriterande typ "klart för programuppgradering"
Fö kan nämnas att min enkla Samsung Core Prime hanterar kart panoreringen betydligt snabbare än s5 mini trots genomgående bättre telefon
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Snödrivan Ulefone någon som testat? Navigering 9
Snödrivan Etrex SE någon som kan den? Navigering 7
aksello söker någon med GIS kunskaper Navigering 2
Johan123 Finns det någon app där man kan meddela sin position? Navigering 15
vgurra Någon som prövat Lantmäteriets DGPS-korrektioner via NTRIP med Garmin GPSmap 6X ? Navigering 15
Dalafimp någon med erfarenhet av millitary maps som gps ? Navigering 0
Ratatoskr Silva 15 TDCL eller någon motsvarande Navigering 11
niklaz Någon som har GPS-spår för Kungsleden? (till STF) Navigering 18
Coachmike Har någon en Garmin GPS MAP 62s? Navigering 7
Golfvandrare Nike sportwatch - någon testat? Navigering 2
mipert > Någon som jobbar med ArcGIS och kan ge mig lite stöd?, Jag behöver få lite koll på Navigering 6
Damberg Någon som testat nikwax kartimpregnering? Navigering 2
fabola HPs nya modeller- någon som testat? Navigering 0
abjork Har någon testat Mio P550? Navigering 2
RedBreather Någon som köpt Rugged PDA av Andres Industries? Navigering 3
Arstuga Loox T830 någon? Navigering 0
carl_ Någon som vill dela på Friluftskartan Pro? Navigering 11
lars_m Någon som har någon avändar info Navigering 11
fredl Någon som har en Fore(trex/runner) 201 och bor i GBG? Navigering 7
kanotisten Garmin 60C eller 76C, någon skillnad i mottagning Navigering 2
nr23se GSD-Fjällkartan - någon som använt? Navigering 4
edv GPS SPÅRA NÅGON Navigering 8
rolekl Någon som testat PDA-GPS på motorcykel? Navigering 6
DTM Någon som handlat från HOLUX UK online shop i England? Navigering 3
fafner HAr någon testat 3G telefon med Wayfinder? Navigering 1
hakan_l_borg Är det någon som testat Garmin Forerunner? Navigering 1
sejohas Någon som handlat från Sportextreme? Navigering 8
Huskul Någon med Ique 3600 som kan hjälpa?? Navigering 9
tudor_47 GPD från Topdane.dk någon? Navigering 1
bwho Anders,eller någon annan,hjälp! Navigering 4
jonnyw någon som har nån erfarenhet av Holux gps 305 Navigering 0
zapppa Är det någon som vet hur man gör en BSB (.kap) karta ? Navigering 4
salgo60 Bluechart någon som testat sett ... Navigering 1
errbe "Kung" på Nolängs kartor? Navigering 16
thureb Få ut waypoints på kartbakgrund med Garmin Connect Navigering 12
majjen Vad har hänt på gps-fronten? Vilken är "bäst" idag? Navigering 12
tango Ersättare för Orux för Örnsätrarens kartor på androidmobil med SDkort? Navigering 34
hsp Garmin 64 st som ej fungerar på uppladdningsbara batteri Navigering 18
callewallmark Magnetisk missvisning och praktisk påverkan på orientering i skog och mark Navigering 53
Elvah Svenska och norska fjäll på samma onlinekarta? Navigering 10
KlaraW Tips på GPS Navigering 10
pnothagen Använda Örnsätrarns kartor på PC med hjälp av QGIS Navigering 7
SofiaFia Symbol på GPS? Navigering 5
jonasbjork Kvaliteten på Garmins TOPO Sverige v5 PRO ? Navigering 8
Johan123 Tips på liten (mini) kompass önskas Navigering 12
Still Alive Långsam kompassnål på Suunto MC-2 Navigering 4
dmchris Utlandskartor på Tyvek? Navigering 3
Simme3000 Hitta koordinater från GPS på karta Navigering 3
mrhannerz GPX-fil på Gröna kartan Navigering 3
Avarage Köpte "ny" karta som inte uppdaterats på länge. Navigering 15

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...