Långhelg i svenska fjällen med småbarn någon?

Hej småbarnsföräldrar!

Min pojke blir 4,5 år till vintern och det är hög tid att lära sig åka (alpina) skidor!!:) Problemet är bara att skidresor är svårt att rodda som singelförälder. Jag tänker att man går ihop några stycken förälder/barn och bokar någon stuga tillsammans, kan bli både praktiskt och kul! Alla förälder/barn konstallationer är välkomna :)

Här kommer en skiss: Jag tänker primärt på Åre, dels för man kan ta sig dit med nattåg från Göteborg och Stockholm och de har fina områden för barn, tex Björnen. Tidsmässigt mellan nyår och sportlovet, optimalt är V5 eller V6. Då börjar det bli ljust samtidigt som man inte behöver slåss med alla sportlovsfirare. Tar man tåget onsdag kväll kan man få ut fyra skiddagar, tor-sön. OBS! detta är som sagt en skiss. Tid och plats går givetvis att skruva på.

Låter det kul? Kontakta mig i så fall så spånar vi vidare!
 
Det borde finnas massor av personer/familjer som skulle nappa på detta. Vi har redan bokat v. 8 och jag har lyckats övertala min man att följa med, alla par gillar ju inte samma saker helt enkelt.
 
Bydalen är ett fint område för barn ca en timmes resa från Östersund, billigare än Åre.

Annars så tänker jag mellan norrland ex Sollefteå. 20kr per dag för att åka i barnbacken en 4-5åring har inte så stora behov inte så imponerande för pappa men ger mycket övning för pengarna, hotell finns på Hallstaberget camping lite längre bort.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...