Dyraste 1-personstältet

... signaturanpassat, går att koppla samman till större tält.
Det är endast militären som har användning för ett dylikt tält.

Och är det sedan den amerikanska militären, så brukar de inte ha några problem med att betala...
 
Varför skulle någon vilja ha ett 1persons enkelvävstält som väger 3,2 kg för 20000kr?

Nej, du missar att man kan göra det till ett dubbelväggigt tält (typ) för endast ("highly cost effective solution") $249 i tillägg.

Valfri färg så länge som man vill ha arktiskt vitt eller kamouflage.

Vikt står inte men det är säkert under 4,5kg totalt.

http://shield.nemoequipment.com/product/?p=ALCS+1P+ICC+SE+(MultiCam)

Känner att jag vill få iväg en beställning, men det är så svårt att bestämma sig för färg...
 
Gore Tex i tält?

För ett tält i Gore-tex känns priset ganska rimligt...
I alla fall om man tänker att en Arcteryx jacka i Gore-tex kostar 5000kr...

Fungerar det verkligen med Gore Tex i tält?

Jag har för mig att fukttransporten beror till största del på temperaturskillnad mellan mellanlagret av kläder och yttertyget i skalplagget.

I ett tält blir ju temperaturskillnaden mellan luften på insidan och luften på utsidan väldigt låg.
Tacksam om det finns någon som kan ge besked.
 
För ett tält i Gore-tex känns priset ganska rimligt...
I alla fall om man tänker att en Arcteryx jacka i Gore-tex kostar 5000kr...
Intressant argument, jag har aldrig tänkt på det tidigare. Det är ju egentligen helt vansinnigt....

Hillebergs tält är nog bättre konstruerade, men de finns inte i MultiCam®.
Även hilleberg har näsa för affärer, och en upphandling med US army är en bra affär... Dock så är hilleberg lite kräsna med vilka kunder de väljer att leverera till, de nekade en upphandling med Ryssland för några år sedan.
 
Sann neutralitet, eller att man vill hålla varumärket fredligt, eller för liten order!
Gore tex i tält kan aldrig funka. De jackor jag har och haft börjar läka alldeles för fort.

Edit, byxor skor och handskar också för den delen.

Bosse
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.