MC LIV I Europa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej på er!
Jag är ny här och ja, jag ser att det mesta handlar om sport i olika varianter..
Huruvida MC ses som en sport när det kommer till att köra hoj i alplandskap, dalar, kustvägar i T.ex Schweiz, Italien, Österrike, Kroatien osv vet jag inte,men det är en hobby och äventyr som ger mycket NATURupplevelser... och Ja man är trött som ett helt ålderdomshem när kvällen kommer efter alla mil i sadel, av och på för att titta , njuta, vara ett med naturen... Hoppas mitt inlägg platsar !

Jag är en kvinna på 54 år som kört mycket MC , inte minst här hemmavid i Sverige,men även i Danmark och Norge. Har de sista 6 åren kört en hel del nere i Europa. Fantastiskt och någon man inte kan få nog av... Alper, dalar, naturområden. camping funkar men föredrar B&B eller små pittoreska guesthouse som inte kostar så mycket = man sover bättre och är mer utvilad samt att man sparar en massa timmar /dag att slippa campa.

Har kört i grupp med mellan allt från 2 st till 40 st.
Föredrar att vara mellan 2 och 6 stycken..
Har suttit i sadeln sedan 1998 så en del vana har jag skaffat mej.

Har hittat Kroatien ( förra året) måste bara tillbaka dit och tänkte köra ner i sommar. Har du samma plan? Kanske samåka ? I år är jag uppenbart ensam allena vilket är skittrist...

Finns här någon van hojåkare, gärna custombiker då rejsande inte är min favorit ( been there-done that) som ev. är intresserad av att haka på ?
Tanken är att åka via Trelleborg i Södra Sverige med färjan till Rostock.

Ev. via Tjeckien/Prag med några intressanta besök dels i Prag någon dag eller två dels några ställen på vägen söderut mot Kroatien, men det bestämmer jag senare.. Rutter och besök i Kroatien spikade,men öppen för ytterligare saker att besöka i det landet om tid finnes.

Jag är inte låst av några direkta veckor mer än att jag är fullt upptagen i vecka 20, 26 samt 33 .

Bästa tiden och då det är mindre antal turister och värmen är på en juste nivå istället för stekhet bastu är ju i Augusti in i September...så det lutar åt att köra då om möjligt !

Jag har fokus på körning i första hand samt att man pausar där det faller sej naturligt, tar någon day off och bara njuter på plats,besöker en del redan givna mål..

Låter det intressant ? Här av er ! :)

Hör gärna av er.. MCkörning, natur, arkitektur,lokalbefolkning,god mat,pittoreska boenden, bad, sol..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.