Visa din touringcykel!

Skruvade dit styret ikväll.

Ren cykel med komponenter som jag tror(hoppas) lämpar sig för touring har kostat ca 7 300, det är utan pakethållare, extra kedja, extra slang, packväskor osv.

Med samtliga packväskor (4 stora sidoväskor, en stor bak och styrväska), packethållare fram och bak, extra däck, extra kedja osv osv osv osv blir det strax under 12 000.

Cykeln är i stort sett klar.

Ramen är en LKLM (krangear) 318
 

Bilagor

  • 610_3483.jpg
    610_3483.jpg
    62.2 KB · Visningar: 2,497
Här kommer en bild på min rigg som just tagit mig kust till kust I USA. Brittisk touringram i 653-stål.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    177.3 KB · Visningar: 2,323
Ok, det går visst inte att redigera inlägg, alltid lär man sig något :)
Hur som helst finns komponentlista på min blogg: http://cycloneroads.tumblr.com
Byggd för enkelhet, viss styvhet där det behövs samt med viss viktbesparing i åtanke. Ganska mycket med prylar jag haft liggande.
Kan förresten passa på att rekommendera Crosso-väskorna. Ligger under de tyska väskorna i pris men håller ihop bra.
 
Här är min Miyata 1000 touringcykel, som jag köpte 1992. Bilden är från förra hösten då jag gjorde en totalrenovering och uppgradering av cykeln till (mestadels) moderna komponenter. Tyvärr har jag inte kommit ut särskilt mycket på långresor på cykeln än, men jag hoppas att det ska bli mer i framtiden.
 

Bilagor

  • IMG_1448.JPG
    IMG_1448.JPG
    266.7 KB · Visningar: 2,212
Min touringhoj

Nishiki Comp hybrid (2013),ombyggd till bockstyre och landsvägsutväxling.Billig pakethållare bak och billiga packväskor men det fungerar bra.

Cykel 4995- i basutförande
Pakethållare 200-
Väskor 250-

/T
 

Bilagor

  • 111k Campinghoj 08-23.jpg
    111k Campinghoj 08-23.jpg
    203.1 KB · Visningar: 2,088
Tack !

Tack så mkt för tipset !,skall kontakta återförsäljaren för ett byte då min cykel var en av dom drabbade.

Mvh/trialsin.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...