Sven Yrvind

Sven är verkligen ett unikum och förtänar allas uppmärksamhet på alla sätt.
Han är helt orädd och törs därmed gå helt egna vägar.Helt underbart...
Han låter sig inte heller utan motstånd sälla sig till alla dessa människor som inte har tid,kan inte osv,osv..
För mig är Sven Yrvind en hjälte och en jävel till karl...

Go Sven,go...
 
Verkar

ha bra vind sedan han lämnade Madeira den 12 oktober. SV kurs nu en bit VSV om Kanarieöarna enligt SPOTen.

Thure
 
Har du träffat Sven Patric?

Sven Yrvind är en underhållande person. Har lyssnat på honom både live och via media. Förstår inte riktigt vad du menar.

Thure
 
jag ska nog inte utveckla detta, jag har fått en känsla... ögonen.. man får det ibland och jag var nyfiken om det var min "crazy person" klocka som larmade fel eller om det fanns fler med samma känsla.. detta helt utan att ringakta hans odiskutabla kunskap och erfarenheter..
 
jag ska nog inte utveckla detta, jag har fått en känsla... ögonen.. man får det ibland och jag var nyfiken om det var min "crazy person" klocka som larmade fel eller om det fanns fler med samma känsla.. detta helt utan att ringakta hans odiskutabla kunskap och erfarenheter..
Har oxå träffat honom å kan intyga att lite "tokig" är han faktiskt..... fast det är klart vem är inte det ;)
Är dock full av beundran över hans bedrifter!

/Janne
 
Klokt av dig Patric

forumkutymen och reglerna tillåter inte personangrepp, mitt intryck av Sven är hur som helst mycket positivt från den gången har visade bilder och kåserade för en mindre grupp.

Thure
 
mmm.. det är väl på gränsen om det är personangrepp att ha åsikter om den här typen av företag/personer. det finns ett företag registrerat med samma namn.. strunt samma.. det är inte personangrepp att tycka att någon är läskig ^^ jag studerar fenomenet från säkert avstånd!
 
Träffade Yrvind på båtmässan en gång, är väl inte precis ett fullgott underlag för ngt heltäckande uttalande.
Men vad jag reagerade på den gången, och vad jag fortfarande tycker att han visar ibland, är en brist på ödmjukhet inför hur speciella hans lösningar och önskemål är jämfört med majoriteten av båtfolkets - och varför.

Folk har olika prioriteringar och olika önskemål helt enkelt. "Rätt" eller "fel", "bättre" eller "sämre" är svårt att applicera på saker som i grunden görs för deras underhållningsvärde.

Yrvind har en okrossbar båt - som snittar under 2 knop. Det funkar för honom.
Andra har båtar som kan ta skada, men med helt andra seglingsegenskaper. Det funkar för dem. Finns ingen självklar referens för vad som är rätt eller fel där.
Möjligtvis skulle man kunna dra till med att Yrvind utgör en mindre miljöbelastning. Men innan man börjar lasta (stor)båtägarna måste man ju då först göra upp med alla flygturister....
 
Yrvinds nästa projekt - Runda Antarktis i 3-meters båt.

Den här tråden förtjänar att bumpas!

Sven Yrvind är i full färd med att bygga på sitt nästa projekt - En båt under 10 fot som han ämnar ta hela varvet runt roaring 40's! Ganska makalöst egentligen. Tveklöst är han i mycket bra form för sin ålder, och med enorm erfarenhet av att bygga små båtar som seglas på öppet hav. Men riskerna lär ändock vara höga. Följer själv med spänning och intresse framskridandet av bygget, önskar honom all välgång!

http://www.yrvind.com/present_project/

2 bilder från siten:

cb2-400x300.jpg


modellen-400x300.jpg


Youtube - http://www.youtube.com/user/YrvindTen
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
andersmossing Sven Yrvind en route! Segelsporter 35

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...