TyresöGrottorna

Var där för något år sedan men hitta aldrig öppningen. Nu tänkte jag göra ett nytt försök. Först hur kommer man dit. Jag kommer nog att hitta tillbaka. Men jag ställer frågan nu, vart skall bussen gå. Jag minns att det var långt att gå från busshållplatsen. Sedan vart ligger själva ingången. Den är trång. Är det långt ifrån själva nerstigningen från berget. ... Trixigt när man inte vet..


Ronnie
 

martinastrand@spray.se (Mina)

Gäst
Klövbergsgrottorna

Det är buss nr 816 du skall ta till Klövbergsgrottorna. Jag gissar att man går av i Trintorp, men vågar inte säga exakt. Jag vill bara tipsa om att det är jättetrevligt att göra en paddeltur från Tyresö slott och paddla till Klövbergsgrottorna, det är lätt som en plätt att lägga till vid stranden nedanför och mycket trevligt. Man kan sedan tälta t.ex. på Luraholme och krypa grottor två dagar i rad om man vill det. Själv vågar jag inte riktigt ännu ge mig in i berget trots att det stått sådär sedan urminnes tider..
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.