• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kontaktanons: Söker dig som är...

Hej. Detta blir en regelrätt kontaktannons :)

Jag är en ensamstående man utan barn på ca 30 år gammal från jönköpingstrakten med en stadig inkomst med mera som älskar naturen, vare sig det är vandring, fiske, camping, skogen i sig, svampplockning med mera. Njuter av att kunna tillreda fisk med svamp och bär man lyckats samla på sig i skogen samt mycket mer. Har tillgång till stuga i Grövefjället och därför utgår en del expeditioner därifrån både på Svenska och Norska sidan.

Söker dig, tjej som är lite anspråkslös och i åldern mellan 18-39 år som uppskattar skogsliv, äventyr, camping, fiske, vandring, fjällsliv med mera. En stor fördel om du gillar filmtittande de dagar man inte är ute på tur :)

Hör gärna av dig, vi kanske kan bli ett exemplariskt par?

Jag önskar verkligen lyckas med att finna min själsfrände så att vi på kalfjället kan sitta mätta och belåtna utanför tältet, kunna öppna upp en fin flakska rödvin, trolla fram lite ost och kex för att sedan sitta tätt ihop och beundra himlen eller norrskenet efter mörkrets fall.. Kanske sittandes med armarna om varandra?

Är vi båda dessutom hyffsat nätta kläms vi båda lätt ner i en sovsäck och samma sovsäck...Ingen risk för att frysa.

Lite fräckt att skriva såhär, men jag har slut på idéer, resurser och platser för att hitta en tjej som verkligen skulle passa mig och har börjat ge upp hoppet.

Skicka gärna ett PM.

Mvh
 
Det är ett bra liv det där du beskriver. Jag har en fru av den typen och även våra barn funkar i utomhuslivet så jag vet vad jag pratar om....

Lycka till.
 
Jag har letat en man med liknande intressen hela livet men gått bet. Tyvärr är jag 16 år äldre än dig så vi är nog inte aktuellt... men hoppas du har bättre lycka än vad jag haft!
 
Jag har letat en man med liknande intressen hela livet men gått bet. Tyvärr är jag 16 år äldre än dig så vi är nog inte aktuellt... men hoppas du har bättre lycka än vad jag haft!

Jag e lite över 40 o letat senaste 20åren utan resultat!! Tyvärr är de svårt o hitta någon med liknande el samma intressen här i mellersta landet..
Många säger att dom gillar friluftsliv,kan vara helt olika från person till person.....oftast är de att grilla i lekparken där de inte finns allt för många träd..
Lägger man där till att sova ute i tält...då försvann 90% av folket som gillar friluftsliv
Sen får man frågan....sova i tält är väl på en camping så de finns dusch o toa inom 10m.....nä tyvärr! tältar gör man i skogen el på fjället...där försvann 5% till av friluftsälsksnde tjejer..
Resten är väl upptagna redan..
 
Jeg mødte manden i mit liv - altså den helt rigtige som jeg bl.a. kan dele friluftsliv med, da jeg var 39 år - vi gifter os 27 maj <3

Håber du finder den helt rigtige, det fortjener alle!

Kram
 
Jag e lite över 40 o letat senaste 20åren utan resultat!! Tyvärr är de svårt o hitta någon med liknande el samma intressen här i mellersta landet..
Många säger att dom gillar friluftsliv,kan vara helt olika från person till person.....oftast är de att grilla i lekparken där de inte finns allt för många träd..
Lägger man där till att sova ute i tält...då försvann 90% av folket som gillar friluftsliv
Sen får man frågan....sova i tält är väl på en camping så de finns dusch o toa inom 10m.....nä tyvärr! tältar gör man i skogen el på fjället...där försvann 5% till av friluftsälsksnde tjejer..
Resten är väl upptagna redan..

Det kan också vara så att de friluftsintresserade kvinnorna har lämnat mellansverige och tagit sig till platser med mer stimulerande natur. Här på fjället där jag bor så skulle jag vilja påstå att det är fler kvinnor än män ute på tur.
 
Att hitta en partner med fritidintresse

Blir både sorgsen och lite full i skratt när jag läser din förfrågan och framför allt de svar du fått.
Tillhör också den som söker efter en partner som inte bangar för tält, långa vandringar, krypande i grottor etc. Jag är dryga 25 år äldre än vad du är och jag kan bara hoppas att din generation är mer öppet äkta naturmänniskor än den generation jag tillhör. Att vara kvinna 60 + som tillbringar 75 % av sin fritid i naturen hör visst inte till vanligheterna. Att vara man 60 + och vältränad kan innebära vattengympa en gång i veckan eller att gå 2 km varje dag.
Ser att det är några månader sedan du skrev, hoppas du haft tur att någon svarat dig positivt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tisca söker friluftsintresserade i umeå-området Tjejforum 0
Klockren Ninja Nyinflyttad tös söker likasinnade! (Umeå) Tjejforum 2
Knota Söker sällskap till Jämtlandsskidtur! Tjejforum 0
Skogsnette Söker friluftskompis, gärna med barn (inget måste) Tjejforum 1
träningsmamma Söker cykelpartner och tältkompis i Göteborg Tjejforum 0
Allena Söker väninna :) Tjejforum 0
rednose Söker normala vänner i Göteborg! ;-) Tjejforum 5
lena87 Söker nya vänner i Norrbotten Tjejforum 5
Vinny Söker klätterkompis Stockholm Tjejforum 3
jeapea Söker vänner i stockholm Tjejforum 0
DeathNote20 Söker ny vän att bli vän med. Tjejforum 2
Light Söker nya vänner i Göteborg Tjejforum 12
monne Söker vandringskompis i höst Tjejforum 2
minimaugirl söker reskompis till usa Tjejforum 0
Perfections Söker ung nybörjare (klättring och vandring) Tjejforum 1
Ptra Söker nya aktiva vänner Tjejforum 1
ragwen89 Söker 18-årig vän att dela mina interessen med! Tjejforum 0
skolan07 söker vänner Tjejforum 9
wonderfullme Söker träningskompis i gbg Tjejforum 7
miljövän Gravid som söker friluftstips Tjejforum 2
Åsa T Söker bra kajakväst för kort tjej Tjejforum 8
_sarisen_ Söker lite roliga aktiva tjejkompisar... Tjejforum 1
Tess77 söker träningskompis i sthlm... Tjejforum 9
Timid Söker Lina i Umeå! Tjejforum 0
Sarajoelsson Söker multisportlag Tjejforum 0
reflex Söker du kompisar i Uppsala? Tjejforum 1
lgniklas F.E.M mix 2003... söker lagkamrat! Tjejforum 0
ghedin Multisportlaget Maybe Xdin söker tjej Tjejforum 1
tobbe80 Söker kvinnlig deltagare Tjejforum 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...