En dags vandring sen fiska!

Jag och min 10-åriga son tänkte ta en tur i arjeplogsfjällen typ jäkkvik, laisvall, adolfström, vouggatjålme mm.
Upplägget är en dagstur vandring och sedan fiska en eller två dagar och sen vandring tillbaka,

Jag har inte vandrat tidigare och vill inte dra på för stort och riskera knäcka lusten, utan börja lite försiktigt i år, med en tre dagars tur!

Är det någon som vet ett bra led eller vatten som det tar en dag att nå? Fluga och spinn är det som gäller i fiskeväg!
\Tack
 
Jag lusläser den samt fjällkartan, men blir osäker för jag vill så gärna få till det så bra som möjligt med hyfsat fiske, fin lägerplats, lagom vandring :)

Jag har tittat på att gå kungsleden norr om Jäckvik till Tjidtjakvalle! Väldigt mycket småvatten där, men vet ej om det finns fisk eller om det går att tälta där! Men nån liten plätt borde nog funka för ett tält!

Någon som har fiskat i krokarna där?
 
Brukar inte tipsa om platser men låt gå en gång, klart han ska fiska :). Mot muntligt löfte om ett mkt restriktivt uttag av fisk samt att några skräp förutom de medtagna tas ned kommer det en plats inte långt ifrån där du tänkt på PM.
Rödingsfisket är finfint och miljön likaså.
 
:) Jag har redan pratat med min grabb om vilket uttag man gör i ett vatten! Man tar upp det man vill ha till middag där och då och i vårt fall så blir det max en fisk! Det lovar jag :)

Skräp och annat tas med igen! Det kommer inte att finnas några spår efter oss!

Nu blev man ju supertaggad!! :-D

Jag ser verkligen fram emot ditt pm, och garanterar att Inte röja platsen för allmännheten!

Mvh
Dan
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...