Coffeetablebook?

Årets Sulitelmavandring blev magisk. Jag har en mängd foton och en hel del text och skulle vilja sätta ihop dessa till en "coffeetablebook". Jag vet att man kan göra detta hos Fuji, men vad jag förstår är antalet sidor begränsade där.
Jag skulle vilja ha tips om olika företag som erbjuder denna tjänst samt höra lite om era erfaranheter av kvalitet hos dem, både vad gäller bilder och inbindning.

HåkanF
 
Jag har gjort lite olika varianter på inbindningar och måste säga att myphotobook.se är den som haft bäst kvalitet på såväl utskrift som hållbarehet på boken om man ska beställa på nätet. Men det finns säkert några till som är bra, tyvärr skiftar kvaliteten något fruktansvärt!

Jag har också provat att trycka upp i spiralpärm direkt via tryckeri och det blir väldigt bra, men då måste man ha gjort bra orginal (bildbehandlig av RAW med kalibrerad skärm), men spiralpärm är kanske inte så snyggt.

En riktigt inbindning via tryckeri är dyrt, men man kan snacka med bokbinderiklubbar som kan göra det åt en för en vettig peng, och då få läderband och grejor. Väldigt sexigt. Googla...
 
Osäker på var du befinner dig men JapanPhoto på Fridhemsplan i Stockholm har väldigt många varianter som du kan klämma och känna på i butiken. http://www.japanphoto.se/fotobok/ (vad jag kommer ihåg så var det bara att betala extra för fler sidor)
 
Senast ändrad:
Apples egna variant är faktiskt helt OK.

Jag läste förresten något test för inte så länge sedan, där de provade en fem-sex olika varianter. Men var och när jag läste det minns jag inte. Sök och du skall finna?
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...