Skattesubventionerad miljöförstöring

Exakt samma med vindkraft samt även med GROT eldning som utarmar markerna på gödningsämnen. Elcertifikat och andra subventioner är inte helt genomtänkta. Vindkraften innebär stora ingrepp i miljön med vägar och ledningar samt säkerhetszoner för isras, buller skuggreflexer samt allmän förfulning av miljön. Fåglar och fladdermöss ligger närapå i drivor kring verken.

Dessutom behövs andra kraftverk som kan köras när vindkraften står stilla vilket den gör 75% av tiden. Varför inte köra dessa verk ytterligare 25% och slippa det subventionerade spektaklet? Blir dessutom avsevärt billigare.
 
Marknadsföring av en partsinlaga av en anonym person som skrivit totalt två inlägg. Sånt gör mig så himla trött. Om du har något vettigt att säga kan du väl ändå stå för det?!
 
Jag tycker att det är en behjärtansvärd partsinlaga och det är fasen inget krav på ett forum att man måste skylta med sitt riktiga namn. Du får sålla och tro på vad du läser eller välja att inte hålla med.

Marknadsföring av en partsinlaga av en anonym person som skrivit totalt två inlägg. Sånt gör mig så himla trött. Om du har något vettigt att säga kan du väl ändå stå för det?!
 
Marknadsföring av en partsinlaga av en anonym person som skrivit totalt två inlägg. Sånt gör mig så himla trött. Om du har något vettigt att säga kan du väl ändå stå för det?!

Ja absolut! Du har rätt i båda dina påståenden. Det är menat som marknadsföring av något som står mig varmt om hjärtat, vår natur och i synnerhet våra strömmande vattendrag. Jag tycker att det är vettiga synpunkter som tål att luftas och som jag står för.
Hoppas du blir mindre trött. Jag är glad att du tog dig tid att läsa båda inläggen!
Med vänlig hälsning,
Mikael Lindström.
 
Marknadsföring av en partsinlaga av en anonym person som skrivit totalt två inlägg. Sånt gör mig så himla trött. Om du har något vettigt att säga kan du väl ändå stå för det?!

Marknadsföring för att någon vill bevara något viktigt i våran natur!? Eller vad menar du att marknadsföringen som du säger ska så för? Kom igen nu efred!
 
Skattesubventionerad vattenkraft drabbar oexploaterade vattendrag och strömsträckor. Energivinsten blir marginell, men elcertifikatsystemet gör att skattebetalarna vänder förlustaffärer till vinst för kraftverksägarna. Bygg ut närmsta ström - casha in bidrag...
Läs mer;
http://alvraddarna.fiskejournalen.se/

Ja, det är ett bedrövligt system. Vad är det för idioter som hittar på såna regler och lagar? Det måste vara folk som bara kan värdesätta pengar på banken, typ. Inga andra värden i livet existerar. Eller också är det någon sjuklig drivkraft att förstöra allt vackert och rent, ungefär som vissa ungdomar bara måste klottra på en tom vägg eller sparka sönder varje plantering i stadsparken.
 
Skulle vilja vända på frågan. Varför vara anonym?

För att personen som levererar ett budskap är, i alla fall för mig i detta fall, totalt irrelevant. Budskapet blir ju inte bättre eller mer aktuellt bara för att jag vet om personen heter Justus Magnetoft och är en person som jag egentligen inte har en aning om han finns eller är en fiktiv person.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...