Okej! En konkret utmaning. hur många miljövänner finns det egentligen i Skåne?

Folk skickar otrevliga pm? Förklarar ett och annat, jag har läst den här tråden 2 gånger nu och förstår inte riktigt var de otrevliga kommentarerna är nånstans...

Hur som, hade jag haft tid och bott i rätt landsända hade jag gärna hjälpt till :).

Edit: Felstavning
 
Tror inte jag får publicera pm här, tyvärr.
Jag trodde bara inte att det fanns folk som tyckte att en förfrågan som den här var något negativt. Som att folk känner sig träffade, anklagade för nedskräpning.. Synd
 
Blev lite ändring i rutt men, mårryd - hällestad - rolsberga står nu klar för besiktning. Mindre skräp mer vatten änn jag tänkt mig. 6st 60liters säckar plus några påsar längs vägen. Bilder kommer när jag kommer i närheten av min jobbdator. :)
 
fjllrv> Jag tror att du har missförstått seaobserver. Förutom dom två första ganska roliga svaren på ditt inlägg (sist man räknade../vilka är dom...) så kan jag inte hitta något inlägg som är kritiskt till att du vill plocka skräp, utan bara tvärtom. Däremot är du snabb på att fråga efter ett annat forum där folk bryr sig. Varpå seaobserver ifrågasätter ditt snabba (och inte helt välgrundade) dömande.

Jag vill inte ha skräp i naturen, jag plockar själv med mig både mitt och andras skräp, men jag är också väldigt less på alla som sätter sig på höga, gröna, hästar..

Hursomhelst, fantastiskt initiativ att försöka samla folk och gå ut och plocka skräpet med sig!
 
fjllrv> Jag tror att du har missförstått seaobserver. Förutom dom två första ganska roliga svaren på ditt inlägg (sist man räknade../vilka är dom...)

Ja mitt inlägg var absolut inte menat att vara kritiskt till ditt initiativ som jag verkligen tycker är lovvärt. Det var snarast menat att vara en pik till Patric som oftast är väldigt klok och duktig. Inte minst när det handlar om bänkpress ;)
 
från vindskyddet i kanten av genarps fälad.

Tur man har smartphone.. ;)
Hur som haver vore det kul om man var fler någon gång.
Den korta sträckan från billarp och hit var nästan klinisk. :)
En kuststräcka måste ju vara det ultimata, kräver ju lite folk..
Vet nog ingen kommun som städar upp längre änn där stränderna är körbara med traktor.
Kanske ett uppdrag. :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.