Till helgen gäller det!

Nu till helgen är det EU val och jag hoppas verkligen att alla inser hur viktigt detta val är. Vi vet numera att miljö vänlig politik är det bästa inte bara för hälsa och miljö utan även är det som ger bäst ekonomisk avkastning i längden. Få institutioner har större möjlighet än EU att påverka och åstadkomma en förändring i denna helt avgörande frågan. Svenska Naturskydds Föreningen har en enkel och bra översikt vart de olika partierna står i viktiga frågor och hur miljövänliga deras politik egentligen är. Dags att välja spår och rösta med med så väl hjärnan som hjärta!
 
testa om det parti man känner för motsvarar ens uppfattning lite bredare är att göra det här testet http://www.dn.se/fordjupning/europa2009/vad-ska-du-rosta-pa-i-eu-valet-1.869858

För min del blev det mycket små skillnader mellan de 4 mest atraktiva partierna.

Personvalet kan betyda en del.

Thure


om du lyckats göra en grupp av fyra partier, utifrån intresse (värderingar), får jag en stark känsla av att miljön inte är det dessa har högst på dagordningen...
 
De är måhända större värden

än miljön som f n är hotade, en demokrati utan fritt utbyte av information, är sjutton till dålig demokrati, förslagen om att företag kan överträffa juridiska system som det tagit årtusende att bygga upp skrämmer, liksom vinden som blåser....Det gäller att rösta taktiskt.
Att poströsta före gör att du kan njuta ute i veckoändan.;)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.