boreal Zephyr

Hej

Är Boreal zephyr en bra klättersko?
Jag vill ha en bekväm sko , den behöver inte vara extrem , samtidigt måste det vara lite känsla i den.


Gustaf
 
Jag kan bara säga prova dig fram...
Sätt på dig skorna, prova dem. Har affären där du ska köpa dem ingen klättervägg, så prova med att stå på en golvlist. Bara för att känna hur skon k'nns när du belastar den. Den ska inte vika sig, inte göra ont eller kännas oskön på foten.
Klätterskor är väldigt individuella.
Jag tycker bäst om Boreal Stinger..
Lycka till...
Stina
 
Dom är jättesköna

Jag har ett par Boreal Ace(, men jag har provat Zephyr, dom är väldigt lika.) Jättebra nybörjarsko som man utan vidare har på sig hela da'n. Bekväma. Bra till att stå på smålister mm. Slitstark. Ganska dålig känsla.
Jag har nyss skaffat ett par Stinger, men inte vant mig riktigt än. Jag klättar med Stingers till dess att jag får ont, sen åker Ace på igen. Jag skulle tro att Ace/Zephyr är bra nybörjarskor som man kan ha glädje av även sen man skaffat ett par mer avancerade. Bra att ha till sprickor eller om man har skaffat nageltrång.
Storleken på Ace ska vara så att dom sitter bekvämt men tight från början, dom töjer sig inte. Testa att lyfta hälen med tån och trampdynan mot marken, det ska gå utan att det gör ont (det ska vara tight men inte göra ont)

PS. Om 5:10 diamond hade funnits i en storlek större hade jag köpt den. Jag har damfötter i storlek 44... DS.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seon Boreal i Sverige Klättring allmänt 1
magwo Skor: Boreal Sol? Klättring allmänt 2
cliff_hanger Boreal T-shirts Klättring allmänt 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.