Tältplats Höga Kusten

Hej,

Är på genomresa förbi Höga Kusten nu till helgen. Kan någon rekommendera en tältplats som man kan ta sig relativt nära med bil?


Tack på förhand!

Skickat från min D6603 via Tapatalk
 
Om du menar som camping så är väl Friluftsbyn perfekt. Annars kan du väl ta en kort avstickare till Västra Entréen (Skuleskogen), på parkeringen där finns fint utedass och så kan du gå in en bit i skogen och sätta upp tältet - ehh, egentligen är det nog inte tillåtet med tält där när jag tänker efter, men om du håller dig utanför reservatet så är det okej. Eller så promenera (om du har tid över) till raststugan nere vid sjön, där får man tälta).
 
Det är väl som Danne skriver campingplatsen Friluftsbyn som gäller. Från 150:- per natt med litet tält.
Har gjort i stort sett hela höga kusten med båt under flera år, mycket trevligt. Tyvärr kan jag inte säga samma sak med bil och tanken att sätta upp ett litet tält. Kom ihåg en resa när jag åkte runt i timmar för att hitta ett trevligt alternativ för en övernattning med tält. Tyvärr lika tillbommat och låst som på många platser i södra Sverige. Som norrlänning är man inte van det. Just den resan slutade i ett nervöst sammanbrott och tog mig ut på E4 och gasen i botten, hem till ett lugnande glas och lovade mig att inte göra om det. Fast det är ju mer är tio år sedan så det kanske blivit bättre.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
J88 Tältplats kring Höga Kusten Allmänt om friluftsliv 2
th-pi Tipitältplats runt Mora med omnejd Allmänt om friluftsliv 0
kristiankorsgaard tältplats övanför Vakkotavare Allmänt om friluftsliv 2
Johes Vägnära tältplats och myggläge (2020) kring Vemdalen Allmänt om friluftsliv 0
Johes Vägnära tältplats och myggläge (2020) kring Ramundberget Allmänt om friluftsliv 4
vwest Tältplats för två nätter Mariestadstrakten Allmänt om friluftsliv 6
ValderUrskog Hjälp! Tältplats med barn vid Havet Bohuslän! Allmänt om friluftsliv 13
freddeu Bra tältplats nära Garphyttans nationalpark Allmänt om friluftsliv 5
Mediana Behöver hjälp med tips på fin tältplats utanför Stockholm Allmänt om friluftsliv 8
turbo100 Tältplats / camping med mer turister som reser själva? Allmänt om friluftsliv 5
veni Är det här en i iordninggjord tältplats? Allmänt om friluftsliv 4
Lajjan Vacker tältplats på Fårö? Allmänt om friluftsliv 6
salgo601 Tältplats utanför vildmarken Allmänt om friluftsliv 20
Nitsson Tältplats runt Stockamöllan (Rönne Å)? Allmänt om friluftsliv 4
Foss Tältplats på väg norrut längs E4? Brådis... Allmänt om friluftsliv 4
Linneaa Höga kusten-leden i slutet på maj? Allmänt om friluftsliv 4
MikeDubai Höga kusten 2-3 dagar Allmänt om friluftsliv 3
aliquerer Bilcamping Höga kusten: Erfarenheter? Allmänt om friluftsliv 10

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...