Gissa position

Här kommer en ny bild att gissa på ... var finns detta stenblock?
Vad heter vattendraget längst bort i bilden?
 

Bilagor

  • IMG_4715.jpg
    IMG_4715.jpg
    233 KB · Visningar: 428
Svår bild, men jag börjar så att gissningen kan leda till någon ledtråd. Gissar på Guravagge och vattendraget då Gurajåhkå, där jokken från Staika rinner ner.

Calle
 
Nej, inte Gurávágge, men skulle vilja vandra där någon gång.
Vi ska bara några mil bort. Det här stora svarta flyttblocket syns på långt avstånd. En orösad färdväg går över det namnlösa vattendraget i förgrunden.
 
Där har jag vandrat förbi många gånger :)

Thomas

Ja, det är ett vanligt vandringsstråk i denna trakt ... men du avstod från att gissa förstår jag. ;)

Ytterligare ledtrådar:
Med utzoomning, särskilt åt höger i bild, tror jag det skulle bli lättgissat.
Och vattendraget längst bort i bilden är inte vadbart, men kan passeras över en bro längre nedströms (åt vänster).
 

avslutad210712

Gäst
Nej, inte den dalgången. Men det är rätt nationalpark ...

Kollade lite foton på nätet och var säker på att det svaret var rätt.

Guhkesvagge 6-7 km ovanför bron och vattendraget borde då vara guhkesvakkjåkka (med reservation för stavningen)

[Ändrat]

Äsch läste en till ledtråd och då stämmer det inte.

"Och vattendraget längst bort i bilden är inte vadbart, men kan passeras över en bro längre nedströms (åt vänster)."
 
Det finns ju en bro till i Sarek. Jag tycker bilden passar rätt bra på vattendraget från Jiegnavágge som rinner ut i Gådokjåhkå.
 
Även jag tyckte att ledtrådarna pekade mot Ruotesvagge, men vattendraget stämde ju inte hur jag än sökte. Men Sareks tre broar känner jag till.........

Här kommer ett vackert vitt fjäll i bildens högra kant. Vad heter det?
 

Bilagor

  • Foto0388.jpg
    Foto0388.jpg
    53 KB · Visningar: 209
Ser ut som Jiegŋáffo, med Gájssegiesjtjåhkkå bakom i mitten och självaste Sulidälbmá till vänster. Fotoriktningen bör därmed vara omkring NV/VNV, men jag blir inte riktigt klok på vilken av alla sjöarna i området vi i så fall ser...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...