Ta advanced i Göteborg

Advanced på Atlantis

Hej,

jag tog mitt advanced (och resten upp till Divemaster) på Atlantis, Södra vägen. Fungerade bra, även om man alltid är väldigt beroende av vem man får som instruktör. Tycker det är viktigt att det är lite struktur och planering inför utbildningarna. Fråga om de har färdigt schema och klart med vem som ärinstruktör (resp Divemaster) klart innan kursen drar igång. Det blir lätt jobbigt och struligt om allt sådant skall planeras efterhand...

Nåväl, dykning är kanonskoj! :)

Mvh

Niklas
 
Oceanic

Atlantis på Södra Vägen i Göteborg heter numera Oceanic.

Även jag kan varmt rekommendera den dykskolan.
 
jag har hur som helst bokat in mig på marstrand i helgen och ska ta advanced där. Återkommer efter helgen med recencioner.

Alla dykcenter jag ringde till erbjöd i stort sett samma sak, Marstrand var mkt under de andra i pris därför valde jag dem.


Mvh/
 
Gammal skåpmat!

Öst; sa:
PADIboken e ju som den där MAD tidningen...

CMAS!

Har aldrig hört detta förut...? Oooh nej då!
CMAS är bättre än PADI...PADI är bättre än CMAS.
Var och en blir salig på sitt vis. Men det behöver inte innebära att man är oförskämd mot andra människor, som inget ont gjort.

Vänligen håll detta forum fritt från oskyldiga påhopp och håll diskussionen på ett vettigt plan med konstruktiv kritik. Baserad på fakta!

Att tycka till om en det ena eller än det andra är helt ok. Men då bör man också komma med sakliga argument för och emot.

// Niklas
 
om marstrands dykcenter

Hej,
nu har jag vart och tagit mitt aow på Maststrands dykcenter.

Mina reaktioner är blandade. Personalen var mycket trevlig och kunnig, men helt oorganiserade.

Till mig hade de sagt att vi skulle träffas på fredag och ha lite teroi och diskutera och dyka lördag och söndag. Vi hade också kommit överens om 5 dyk som jag var intresserad av: nav, natt, torrdräkt, djup och vrak.

När jag kommer på fredag kastar vi oss med en gång ut i en båt och jag får höra att man inte har ngn teori på aow. Vi genomför ett multilevel dyk eftersom dom bytt bort nattdyket av diverse anledningar vi aldrig får veta. Det är ju lite irriterande eftersom jag var mer intresserad av natt än ml.

Dagen därpå när vi ska göra torrdräkt så har dom inga och jag får säga till för att de ska skaffa fram dessa och de gör de till slut. Jag får då en som är alldeles för stor, vilket resulterar i ett hyffsat blött torrdräktsäventyr...!

Vad ska man säga? De var summa summarium en trevlig helg men vi fick aldrig ngn information. Dom är nog ett bra center för dom som redan kan och hänger med ut och dyker själva, men kanske inte för nybörjare som vill ha information och lite teroi. Framförallt har dom bra priser, 1600 för ett aow kan man ju inte klaga på!
 
Re: om marstrands dykcenter

Det du skrivit ovan tycker jag låter för jävla dåligt! Det kvittar hur trevlig personalen är så får det inte gå till på det viset.. Man skall informera om vad som ingår i kursen innnan den påbörjas och inte helt plötsligt byta ut delar av det man betalt för att lära sig... Visst du har dit AOW, men du har inte fått göra nattdyk vilket är bland det trevligaste som finns. Hur gick det till med multileveldykning utan teori? Torrdräkt som inte passade.... Helt rubbat!!

Vaddå bra priser, är det en ursäkt för att inte hålla vad som tidigare utlovats?

Är du inte helt nöjd med din kurs så tycker jag att du skall klaga på den. Eller direkt kontakta Padi Nordic för att berätta hur det gått till: 031-808840
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.