Youtube filmer/klipp

Min och sambons första film ihop tillsammans med hundarna.

Lite förberedande inför turen uppe i Abisko till hösten. Kameran kommer att uppgraderas då den är på tok för dålig, märkte att klippen som vi filmade med mobilen blev mycket bättre.

Det var extremt roligt att filma och är i största allmänhet rätt nöjd.
Det är många funderingar kring klippning och vilken längd på klippen man vill ha. Vill ha någon blandning mellan Primitive Technology och Erik Normark. Jag vill även inkorporera klipp som matlagning, bus med hundar m.m., så inte endast vandring, slå upp tältet sedan vandring igen. Att få med alla delar av vandringen liksom.

Jag vet icke, ni får jättegärna ge konstruktiv kritik!

Juste, här har vi packlistan för turen (om någon var nyfiken).
 
Trevliga sekvenser med hundarna och speciellt intressant att se att de lyder dig när det kommer en renflock.

34 minuter är för mycket att ta del av med det innehållet tycker jag.
Vore intressantare att se en version med 7-8 minuter med samma upplägg.

Thure
 
Trevliga sekvenser med hundarna och speciellt intressant att se att de lyder dig när det kommer en renflock.

34 minuter är för mycket att ta del av med det innehållet tycker jag.
Vore intressantare att se en version med 7-8 minuter med samma upplägg.

Thure

Tack! Kul att höra!

Absolut, har faktiskt tvekat mycket om det var på tok för lång film.. 10 minuter är ju en bra gräns att hålla sig till, kanske 15 för en veckas vandring.
Kanske provar att klippa ihop den kortare och ta bort en del klipp, tack för kritiken!
 
Trevliga sekvenser med hundarna och speciellt intressant att se att de lyder dig när det kommer en renflock.

34 minuter är för mycket att ta del av med det innehållet tycker jag.
Vore intressantare att se en version med 7-8 minuter med samma upplägg.

Thure

Här har vi en nedbantad version, 11 minuter fick jag ned den till. Inser att innehållet i princip är densamma, men bara mer effektivt.
 
Syltraversen

Hej

Var iväg på en solotur över syltraversen minus pinacklerna i juni iår, väntade in väder och drog så fort SMHI visade på bra förhållanden.
En mäktig tur vill jag lova och hoppas att filmen gör den lite rättvisa i alla fall!
Filmade med min gopro och en dji spark drönare.

https://youtu.be/tP5aHL28TC4

Givetvis tillfrågades alla som var i närheten innan jag flög med drönaren, det sista jag vill är att störa andras upplevelse och frid.

Håll till godo!
 
Härlig film, vad heter tältet?

Är det en helsport med singelväv och inget golv?

Jepp ett helsport Nordmarka 6pers, golv har jag köpt till. Tror inte jag fick upp det ordentligt och det var anledningen till att det blåste loss, jag satte det på ett halvdant ställe men klockan började bli mycket och det fick bli där det blev..
Jag använde det mest för att testa hur det betedde sig i riktig fjällmiljö och inte bara i skogen med barnen.

Kul att du gillade filmen!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.