VÄRME-elsulor,underställ osv. bara slippa FRYSA!

Lite sent men ändå, är ny här! =)

Själv fryser jag som en tok om fötter och händer.

Det jag gör är att jag har storlek 45 på dykskorna, och mina fötter är 42. Så kör jag fyra par sockor... =)

Till händerna häller jag alltid kaffe i vantarna innan jag tar på dem.
 
Lite tips som funkat IRL:)

Frejjsan; sa:
Lite sent men ändå, är ny här! =)

Själv fryser jag som en tok om fötter och händer.

Det jag gör är att jag har storlek 45 på dykskorna, och mina fötter är 42. Så kör jag fyra par sockor... =)

Till händerna häller jag alltid kaffe i vantarna innan jag tar på dem.

Börjar med att tipsa dig om att ALDRIG ha bumull underst utan hellre något med ull. Ull är f.ö underbart underst och i sportaffärer finns tunnare ullsockar och halvtjocka trekkinsockar med ull och förstärkt runt undersidan och tårna, väldigt trevligt! Överst ett par rejäla raggsockor som inte är löst stickade.

Vad det gäller händerna så säger jag torrhanskar, kommer aldrig att gå tillbaks till våthanskar annat än när det är så varmt jag kan ha mina 2 mm. :) Under dem ett par tunna vantar i merinoull eller annat än bumull och andra lager (i kyla, ej sommar) i ex fleece. Personligen gillar jag vikings svarta torrhanskar då de under ytan är smidiga och värmer lite i sig själv.

Men, Glöm inte det viktiga faktumet att om kroppen fryser drar den först in värmen från extremiteterna, dvs händer och fötter så det kan faktiskt vara så att du behöver klä dig varmare på kroppen.

Jag använder under kyligare tillfällen understället wezel extrem+ med ev (vintertid) superunderställ + tunnare ullsockar/trekkingsockarna + tjocka raggsockeliknande + t-shirt+ cykelbyxor. orsaken till de sista är att värma upp de områden (ljumskar och armhåla o överkropp till viss del) som lättast förlorar värme. Sommartid har jag ett tunnare underställ, cykelbyxor och t-shirt + tunna sockar + raggsockar eller trekkingsockarna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sfrge Underställ under våtdräkt... Dykning 3
esno Underställ Weasle Dykning 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.