Thailand i Feb. ?

garp01@hotmail.com (Ove G)

Gäst
Någon som vet något om dykningen i Thailand i Feb. ?
Det kan ju vara dåligt väder vid den tiden har jag för mig med ev. grumligt vatten ?
MVH/Ove G
 
Västkusten är OK

Ta en liveaborad till Similans, om du kan leva med att det är mycket båtar och dykare är det helt OK.
Richelieus rock var riktigt fint...
 
I mitten av januari var Similans riktigt fint och någon månad senare var phiphi grymt. Vet inte hur stor skillnad det är mellan jan-feb-mars dock.. Det här var förvisso innan tsunamin, så jag vet faktiskt inte hur läget är där nu. Var där någon månad efter och valde att inte dyka av en massa anledningar, men de som var ute då såg inte ett smack (utanför Railay). Kan å andra sidan bero just årstiden.. Har dykt på Koh Tao (östkusten) under ungefär samma tid på året och det var sådär. Inte alls lika bra sikt som phiphi..
 
pgp789; sa:
Gå in på http://www.lantadiver.com
Där får Du en hel del tipps. Min son har jobbat där två sesonger. Fina dyk och trevligt ställe.

Hej, jag blev så nyfiken på dykstället i thailand och så, jag förstår att de har sesong nu, din son som varit där och arbetat, har vilken grad på certifikatet har han?

jag har hört vissa som är advanced diver som åker ner och sesongsjobbar som lär sig och blir bättre..

//jens
[Ändrat av jensm1 2006-11-18 kl 08:02]
 
Jag dyker inte själv men har snorklat Phiphi i februari. Aldrig har jag önskat att jag hade ett cert som den gången... Tror dykningen är GRYM i februari. Tsunamivågor påverkar väl inte undervattenslivet så mycket?
 
I Februari är det högsäsong, bra väder och varmt. Dykning och snorkling runt Phiphi är ok. Similans skall vara bättre. Finns många ställen.. Bida Nok, en timme utanför KohLanta, finns ett litet vrak och på morgonen ser man Leopardhajar. Rätt ok djup där också. Runt 25m. L
 
Re: Koh Tao

Xtramember; sa:
På östkusten!
Där är det otroligt fin dykning och väldigt nära till hands!

Jag och Emma tog vårat dykcert på Ban's på Koh Tao. Kanon bra svensk instruktör, kan verkligen rekommenderas!
http://www.dyka-i-thailand.se/

Annars så såg vi minst lika mycket marint liv om inte mer när vi snorklade bland Similanöarna. Som att simma i ett akvarium! Var ute med en snorkelbåt i några dagar som gick mellan öarna. Underbart!
http://www.similantour.nu/similan_se.html

Behöver jag nämna att vi längtar tillbaka. ;)
[Ändrat av Andis 2007-03-06 kl 08:35]
 
Koh Tao

Koh Tao är kanon och jag har varit där två ggr (totalt ca 45 dyk). Kan absolut rekommenderas.

Massor med häftiga upplevelser: Barracuda som använde ljuset från min lampa under ett nattdyk för att jaga (hängde bakom axeln på mig hela dyket och gjorde anfall när man lös på fiskar), Trevor the triggerfish som bet kompisen i armbågen när han kom lite för nära, divemastern som fick rännskita under ett dyk och kröp ur våtdräkten på 10 m's djup och gjorde det han behövde (han hade fiskar i baken sen resten av dyket).
*S*
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.