Öron trubbel

ett.ps.

ps. Sätt under INGA omständigheter något i öronen innan dyk!!!
Du kan då inte tryckutjämna den inneslutna luften och trumhinnan spräcks.
 
Min kompis hadde öroninflamation under ett tag och hans läker bad han att prova öronproppar med nån slags ventil i, vet inte om det fugerar, du kan ju kolla :/
 
en ventil släpper igenom åt ett håll.
Det vill säga antingen släpper ut den luft (och vatten) på vägen ned men skapar squeeze på vägen upp. Eller så spräcker den trummhinnan på vägen ned och släpper in vatten på vägen upp.

INGA SAKER I ÖRONEN.
Hörselgångseksem innebär inte några problem som jag redan sagt här.
 
nils fisk; sa:
en ventil släpper igenom åt ett håll.
Det vill säga antingen släpper ut den luft (och vatten) på vägen ned men skapar squeeze på vägen upp. Eller så spräcker den trummhinnan på vägen ned och släpper in vatten på vägen upp.

INGA SAKER I ÖRONEN.
Hörselgångseksem innebär inte några problem som jag redan sagt här.
Nej menar inte så, Jag vet att man inte ska ha nått i öronen mendet finns faktiskt speciallöronproppar till dykning, eller om det bara e ett rykte som gått... Men har för mig att han hadde det när han hadde öroninflamation, på slutet av inflamationen..

mvh
 
det enda sätt du kan få ett par hörselproppar att fungera är om du kopplar dem till din octopus, så att du kan släppa in luft på vägen upp till ytan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Öron inflammation Dykning 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.