Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Hej.
Precis som Paul säger, arkansas soft. Du hade också rätt angående ålder ca på kniven. Fick svar från en Randall expert i USA som sade att det var en tidig 70 talare i mycket bra skick :)
Typisk jenkkare, fråga om jag var intresserad av ett byte mot andra custom knivar eller en vintage pistol. Pistol,,,,,,, det kan man ju inte ta hit hur som helst men i Texas går det tydligen att göra som man vill :)
 
Hej.
Precis som Paul säger, arkansas soft. Du hade också rätt angående ålder ca på kniven. Fick svar från en Randall expert i USA som sade att det var en tidig 70 talare i mycket bra skick :)
Typisk jenkkare, fråga om jag var intresserad av ett byte mot andra custom knivar eller en vintage pistol. Pistol,,,,,,, det kan man ju inte ta hit hur som helst men i Texas går det tydligen att göra som man vill :)
Ja, det är ett märkligt land. Framför allt Texasbor är ett släkte för sig. Såg ett program på TV igår där man lät en 4-åring provskjuta en revolver!?!

Amerikanen i allmänhet har inte en susning om hur världen funkar utanför sitt eget närområde.

Grattis till ett fint förvärv!

~Paul~
 
re

Mmm.. Så är det. :) Tackar Depaul o det är alltid kul att visa upp en kniv för dig då man vet att man alltid får lite mer info om den än man visste innan. :)
 
Är det lika litet??
Säljer du den isåfall??

Ca 6-7 cm långt. Men jag tror jag håller kvar vid den tills jag hittar något jag gillar bättre. Det känns tryggt att man inte gör bort sig så lätt utan att stenen är ganska förlåtande när den är så fin :) Undrar om den inte är finare än medium den jag har. Känns som marmor.

Edit: Det är ju inte samma samma med text och allt utan bara likadan.
 
Ca 6-7 cm långt. Men jag tror jag håller kvar vid den tills jag hittar något jag gillar bättre. Det känns tryggt att man inte gör bort sig så lätt utan att stenen är ganska förlåtande när den är så fin :) Undrar om den inte är finare än medium den jag har. Känns som marmor.
Fast nu blandar du ihop koncepterna lite. Brynet är medium fine, dvs graden under extra fine (som är det finaste brynet av alla). Det är således inte medium!

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.