Daypack från Klättermusen?

david bonde

Gäst
 Jag funderar på att köpa en Klättermusen Gugner <http://www.klattermusen.se/produkter/musmuff.html> med alpin/skid-paketet - någon som har erfarenhet av denna eller andra Klättermusprodukter? Hur bra funkar egentligen camelback när det är -15 eller kallare?

Kan tillägga att jag primärt tänkte använde den som "day-pack", dvs med plats för sond och ev snöskor (jag ska köpa ett snowboard-set till den också eftersom jag omväxlande åker bräda och skidor) samt minimalt med extrakläder.

Finns det några alternativ till denna säck som matchar dessa krav:
a. Skidfäste
b. Snowboardfäste
c. Camelback
d. plats för sond, snöskor, spade och lite till.


/David
 

nada lada

Gäst
alltid arcteryx

"Jag funderar på att köpa en Klättermusen Gugner <http://www.klattermusen.se/produkter/musmuff.html>; med alpin/skid-paketet - någon som har erfarenhet av denna eller andra Klättermusprodukter? "



länken funkar inte riktigt som den ska


klättermusen hade kvalitetsproblem i samband med flytten av tillverkning till Estland. Ska dock vara tillbaka i gammal god ordning igen.


"Hur bra funkar egentligen camelback när det är -15 eller kallare?"


borde kunna fungera om du bara ska ha säcken som daypack- gillar dock inte camelback själv, svåra att rengöra och har en tendens att gå sönder vid fel tillfälle. borde ju frysa med tiden oxå


"Kan tillägga att jag primärt tänkte använde den som "day-pack", dvs med plats för sond och ev snöskor (jag ska köpa ett snowboard-set till den också eftersom jag omväxlande åker bräda och skidor) samt minimalt med extrakläder.


Finns det några alternativ till denna säck som matchar dessa krav:"


jag skulle köpa en Arcteryx Borea istället. inget snowboard fäste men det är lätt att (för din mamma då alltså...) sy en egen bräd/snöskoficka som du kan ta av och på efter behov.
www.arcteryx.com tror jag. säljs i sverige via tierra i sthlm.


skinnarmo och kropp ville köpa/få arcteryx avbärarbälte resp bärremmar på sina skitryggsäckar som de använder normalt men fick nobben av Ivar på tierra- så mycket för jack wolfskin och haglöfs...


"a. Skidfäste"
funkar bra
"b. Snowboardfäste"
se ovan
"c. Camelback"
det vill du inte ha ändå
"d. plats för sond, snöskor, spade och lite till."
allt du vill ha och lite till


lycka till


hör av dig med slutliga val och vad du tycker om det.


nada lada
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.