Gissa position

En ledtråd för de som vill gissa på min bild är att någon firar 73 år idag
Den klarade jag. ;) Kungens födelsedag var det igår.
Kungsleden men Saltoluokta är närmare än Kvikkjokk?
Kolla kartan - ingen träff :(
Kolla egna bilder - träff :)
8685789133_c1af31b51c_o_d.jpg

https://www.flickr.com/photos/fjaellraev/8685789133/in/album-72157633364871570/
Du är en bit norr om Sitojaure, toppen vet jag inte men kannske Tjiraksjnjurttje?
Ja det är den ;) https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=42126&page=1021

Om det blir godkännt lämnar jag startplatsen fri til valfri person, har själv liten ont om bilder och tid.

Henning
 
Senast ändrad:
Tar pinnen, ett gammalt inscannat negativt. Var är vi?

Peter HP
 

Bilagor

  • film5_neg20_150_DxO.jpg
    film5_neg20_150_DxO.jpg
    70.8 KB · Visningar: 454
Är vi i Abiskoalperna då? Ballinbogicohkka från öster?

/ F

Helt rätt! Fotot är taget en bit upp i sluttningen mot passet mellan topparna 1630 och 1646 och vi ser glaciären nedanför 1645 toppen som väl borde tillhöra Ballinbogicohkka och längst till höger kan man skönja den namnlösa tvärdalen mellan Ballinbogicohkka och Coamohas.

Nästa bild!

Peter HP
 
Helt rätt! Fotot är taget en bit upp i sluttningen mot passet mellan topparna 1630 och 1646 och vi ser glaciären nedanför 1645 toppen som väl borde tillhöra Ballinbogicohkka och längst till höger kan man skönja den namnlösa tvärdalen mellan Ballinbogicohkka och Coamohas.

Nästa bild!

Peter HP

Kul! Det här är nog 6:e eller 7:e gången jag gissar rätt på ett ställe jag ännu inte besökt.

Mindre kul är dock att mitt bildbibliotek är tomt. Den som känner sig manad får lägga upp ny bild att gissa på.

Mvh F
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.