Nybörjare med Etrex Venture

Jag vill tala om att jag inte har något som helst agg till Christer och Clover. Tvärtom.
Den snabba expedieringen och det trevliga sortimentet blev naturligtvis presenterat i ett inlägg på Astronomiguiden.
Att Christer inte ännu fått ta del av min reklamation beror på egen tidsbrist.
Som försäljare i konsumentledet vet jag att det kan bli fel på den bästa produkt. Den här väskans fel beror inte på Christer eller Clover. Jag tror inte Christer sitter och syr väskorna själv ;-).

Anders Perssons påhopp på mig är inte endast ett påhopp det är rent förtal.
Jag har inte kastat ut någon från något forum och lekt småpåve. Jag har heller inte något fel på förståndet som Anders Persson antyder.
Den smutskastning Anders Persson ägnar sig åt är så allvarlig och saknar grund att jag t.o.m. övervägt polisanmälan.
Jag förväntar mig en offentlig ursäkt av Anders Persson.

/Martin Olsson
 
Ta ett djupt andetag och gå vidare istället!

Christer/Clover har redan hanterat frågan med den trasiga väskan på bästa sätt och Martin har förklarat sig nöjd. Upprinnelsen till bråket är därmed löst.

Martin, du fick en olycklig start men ge forumet en chans till. Det finns mycket kunskap och hjälpsamhet här.
 
Ibland är det klokt att fundera över effekten av det man säger eller skriver. Rätt eller fel kan alltid diskuteras men när effekten inte motsvarar syftet föreligger någon form av misslyckande.

Jag beklagar hur den här tråden har utvecklat sig. Några av de kritiska inläggen var mina och med facit i hand var de onödigt skarpa. Sorry.
 
Efter te två sista inläggen har jag beslutat mig att ge forumet en chans till.
Detta var verkligen en storm i ett vattenglas. Så här allvarliga personangrepp skall moderatorn avsluta i tid.
Tyvärr,så har Anders Persson inte visat kurage att be om ursäkt ännu.

Jag har i alla fall blivit en erfarenhet rikare... Skriv ALDRIG nybörjare i ämnesraden. Du kommer definitivt att bli nedtrampad i dyngan.

Jag hoppas att vi kommer att få många trevliga diskussioner i framtiden

/Martin Olsson
[Ändrat av Martin O 2005-03-07 kl 08:28]
 
Martin O; sa:
Jag har i alla fall blivit en erfarenhet rikare... Skriv ALDRIG nybörjare i ämnesraden. Du kommer definitivt att bli nedtrampad i dyngan.
Det måste finnas hundratals trådar här i forumet där folk berättat att de inte har tidigare erfarenhet, bett om hjälp och också fått det.

Jag tror den här konflikten snarare bottnar i olyckliga ordval och tolkningar från alla inblandade än att det skulle ha något samband med att du råkar vara ny här.
 
Jag tycker att Martin Olsson egentligen har skapat den otrevliga stämningen genom att först säga att inga näringsidkare får hålla till i tråden. Som man säger, ditt forum, dina regler, men i detta forum fungerar det annorlunda jämfört med ditt. Så länge det finns näringsidkare som kan tillhandahålla billigare 3:e partstillbehör så är det starkt välkommna till skillnad från de otrevliga utsugarna på Sportmanship.


Sen får man ju ta Martin Olsson hot om polisanmälan mot förtal med en nypa salt. Det här är ju för fan bara ett forum, inte nån mediavärld. Skärp dig!!! Polisen har viktigare saker att göra än din fasoner i sandlådan.
 
Hej Martin.

Mitt kurage saknar du möjlighet att bedöma. Däremot har jag annat att göra än att hålla på att käfta med dig i detta forum dagarna i ända.

Att du kallade dig nybörjare tänkte jag inte ens på. Om du går tillbaka och läser tråden från början, kan du se att jag faktiskt var den förste som försökte hjälpa dig med svar på dina frågor.

Det var när du själv började leva rövare som du fick de svar du förtjänade.

Jag har inte tid att sätta ihop allt vad du skrivit, med de svar du fått, och lägga ut det här, en gång till, men om du gör det själv, ser du att svaren är i stil med dina frågor/påståenden, både vad det gäller relevans och tonläge.

Jag hyser inget agg till någon här, varken dig eller någon annan, har levt för länge för att hänga upp mig på käbbel, eller ens överväga tanken att polisanmäla någon för att vederbörande käftar emot. Ställ du de frågor, eller ge de kommentarer som du har, så kommer jag även i fortsättningen att hjälpa till, i mån av tid och förmåga.

Anders
 
Det där med nybörjare var faktiskt riktat som ett skämt. Jag hade tanken att sätta en glad gubbe i slutet.

Jag tycker det är beklagligt att mitt första inlägg eskalerat till den här formen av personangrepp. Hoppas andra förstagångsskribenter slipper det.

Anders Persson har, trots avsaknad av ursäkt, med sitt inlägg visat en vilja att gräva ned stridsyxan vilket jag accepterar.

Vad jag däremot tycker är ynkligt är att Wongfu klampar in som en blodtörstig hyena för att kunna avnjuta sin del i angreppen. Wongfu har inte varit med i diskussionen tidigare.
Jag vill också klargöra för Wongfu att jag inte ifrågasatt näringsidkares närvaro i det här forumet.
Jag är med i ett antal forum. Både Svenska och internationella, där näringsidkare inte är tillåtna. Här är näringsidkare tillåtna och på Astronomiguiden är de inte tillåtna. That’s it.

Nu hoppas jag att käbblet kan avslutas så vi kan gå vidare.

/Martin Olsson
 
Martin O; sa:
Anders Persson har, trots avsaknad av ursäkt, med sitt inlägg visat en vilja att gräva ned stridsyxan vilket jag accepterar.
Så bra. Ber om ursäkt gör jag bara när jag tycker att jag gjort fel. Men gräva nere kan jag göra ändå.

Anders
 
Den lille filosofen

För det första. I ett forum existerar ingenting förutom det skrivna ordet. Som författare, skribent eller debattör kan jag tycka att jag har varit explicit, precis och entydig men läsaren kommer alltid UPPLEVA min text och göra sin egen tolkning. Detta måste skribenten förstå. Skribenten måste även respektera och förstå den uppfattning läsaren kan få om skribenten med ledning av texten. Det är uppfattningen om mig som skribent som styr hur jag blir bemött inte hur jag verkligen är. Det finns inget kroppsspråk som understödjer det skrivna. Smilies kan användas som ett visst substitut.

För det andra. Ja, du är nybörjare, Martin. Dels på GPS, därav dina inledande frågor, men du är även nybörjare i forumet. Kanske har du tagit dig tid att läsa igenom tidigare inlägg. Om inte, så gör det. Du kommer att finna många mycket initierade navigatörer som generöst delar med sig av sin kunskap, sina idéer, sina uppfinningar och sina analyser - till nybörjare såväl som till mer ärrade spelare. Du kommer att finna att den som UPPLEVS vara ute i ogjort väder genom ett felaktigt faktaunderlag, en bristfällig analys, en felaktig slutsats eller onödig eftersläng blixtsnabbt kommer att få svar på tal i raka, klargörande och ofta dräpande ordalag. Den som inte visar ödmjukhet och som envist hävdar en uppfattning som UPPLEVS som felaktig, korkad eller illa genomtänkt kommer att få svar på tal ända tills ödmjukheten och självrannsakan sätter in.

För det tredje. Fundera på hur du själv UPPLEVS mot bakgrund av det du har skrivit. Stämmer det med hur du verkligen ÄR som person? Skulle inte tro det.

För det fjärde. Det UPPLEVDA är alltid äkta, i betraktarens ögon. Jag upplever ju faktiskt det jag upplever! Men det UPPLEVDA är inte alltid sant, äkta eller korrekt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
aksello GEOtiff filer in i en gps (nybörjare) Navigering 1
aksello Nybörjare - vilken GPS på svalbard? Navigering 13
Odae Gps - till nybörjare Navigering 14
BjörnH Nybörjare - Skapa egen karta till Garmin GPS, tips? Navigering 8
wisher Gps-nybörjare Navigering 6
Jozze72 Nybörjare Navigering 21
jonrun Båt-GPS till nybörjare! Navigering 2
wmthned Avstånd i vistan för en nybörjare Navigering 2
Enicar Nybörjare söker råd för inst. av MG Europe Navigering 4
mrhandley Nybörjare vill köpa GPS Navigering 6
pascal Hjälp en nybörjare. Båt navigering Navigering 2
Snödrivan Etrex SE någon som kan den? Navigering 7
rofri Garmin etrex 20 - ofrivilliga tryck! Navigering 7
tholedo Garmin etrex legend hcx - Överföra kartor? Navigering 3
L.A. etrex 32x Navigering 15
BTLulle Stänga av spår eTrex® Touch 35 Navigering 5
SBergman Garmin etrex 35 max avstånd att logga? Navigering 21
salvion Tillbehör till Garmin eTrex Touch 25/35? Navigering 6
simonrudberg Synpunkter Garmin eTrex 35 Navigering 4
slinkallan Garmin etrex 10 KOMPASS Navigering 10
greenfish garmin etrex 20x+custom maps, tuta och köra? Navigering 0
joanc etrex 35 Navigering 3
HPP Garmin Etrex / Kartor Navigering 9
vandrafjäll Etrex 30 eller Gpsmap 64 s Navigering 7
niking Etrex uppdaterad med X Navigering 13
rJohansson Lägga till rutter Etrex 30 Navigering 4
sofus81 Nyköpt Garmin etrex 30- vilken karta ska jag ha? Navigering 12
Clashas Etrex 30 laddare? Navigering 2
Trialsin eTREX 10 minne ? Navigering 7
Johan123 Garmin 62s vs etrex 20 Navigering 13
Bosse D Tanka data från gammal Garmin Etrex venture eller legend Navigering 8
thureb Funkar DVD City Navigator NT till Etrex 30? Navigering 4
jonny69 Garmin eTrex 10 Navigering 22
thocar Tips - Garmin eTrex legend HCx för 499:- Navigering 12
dandan etreX eller Dakota? Navigering 28
niklaz Min Vista HCx dog - köpa nya eTrex 30 istället? Navigering 8
tekman Problem med att ladda kartor, Garmin Etrex 20 och Mapsource Navigering 0
bruse Sälja gammal Garmin eTrex Legend Navigering 3
aksello etrex 30 hjälp Navigering 11
Beigarth Garmin etrex vista hcx - vandring Navigering 6
greenjuice Ny & omgjord etrex-serie från Garmin Navigering 20
kanis Dålig karta i dataprogrammet MapSource (har en Garmin Etrex Legend Hcx) Navigering 5
Ibasto Skadad Garmin eTrex - vattentät? Navigering 4
Fredrik S Garmin eTrex Legend HCx Navigering 7
flanell funkar Garmin etrex fortfarande? Navigering 57
QRP Kartprogram som anger positionen i realtid på en PC mha Garmin etrex. Navigering 2
Hamilton Skriva in koordinater i garmin Etrex H Navigering 20
Kennert Garmin eTrex H Navigering 2
graylingman Hur rensa bland waypoints i eTrex Legend/Vista? Navigering 11
graylingman HJÄLP med konvertering av positioner i Excel till läsbart format för Garmin eTrex Navigering 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.