Bästa appen för min Xperia Z-5 Compact?

Jag har denna: https://www.amazon.com/AUKEY-Universal-Charger-SunPower-Panels/dp/B017SO0O1U

Jag ångrar dock att jag inte köpte varianten större med tre paneler istället för två. Den hade varit betydligt effektivare såklart.

Jag har testat den. Den fungerar om man ställer panelerna på marken och riktat dem mot solljuset även i mulet väder, men är det heltäckande och det inte är mitt på dagen, mitt i sommaren så går det väldigt långsamt. Om det däremot är strålande solsken och man går mitt på dagen under sommaren så fungerar det att ha den på ryggen medan man vandrar så länge man går mestadels i solen.
 
En powerbank till så du har några laddningar i den , vettig size är nån 10000-15000mA.

Då har du en del reserv minst sagt , du klarar dig längre vinterturer utan att ta med solpanelen.
 
Ska du gå så långt så är det kanske bättre att välja en annan än MapApp Topo. Då är det nog bättre med något alternativ som är gratis. Nu vet jag inte vart du ska men en fördel med MapApp Topo är att den även täcker in Norge, Finland och Danmark.

Ett bra alternativ till flygplansläget är Ultra Stamina. Jag har för mig att batteriet ska räcka i en vecka i alla fall men det beror ju på hur bra täckning det är och hur man använder den i övrigt. Dessvärre tror jag inte att du kan navigera med den då.
 
Karta och kompass har du med dig ändå hoppas jag. Du behöver bara slå på telefonen för att ta position om du villat bort dig, sedan vet du ju var du är ett tag till...
 
Ska du gå så långt så är det kanske bättre att välja en annan än MapApp Topo. Då är det nog bättre med något alternativ som är gratis. Nu vet jag inte vart du ska men en fördel med MapApp Topo är att den även täcker in Norge, Finland och Danmark.

Ett bra alternativ till flygplansläget är Ultra Stamina. Jag har för mig att batteriet ska räcka i en vecka i alla fall men det beror ju på hur bra täckning det är och hur man använder den i övrigt. Dessvärre tror jag inte att du kan navigera med den då.

Jag testade Ultra Stamina nu. Det klarade sig i sex och tre kvarts dygn på (för mig) normal användning med sms:ande och telefonsamtal efter 84%:s laddning. Det innebär att det borde klara sig i ungefär åtta dygn på full laddning. Sen kan man ju sätta på flygplansläge emellanåt samt stänga av alla ljud utom inkommande samtal kanske. Det som är lite konstigt är att virusskyddet ville göra genomsökning ibland trots att det inte stöds i Ultra Stamina-läget. Men man borde ju kunna avaktivera virusskyddet så länge.

Jo, jag behöver för Norge också och möjligtvis Finland. Har inte förstått hur man laddar ner kartor på den mappen jag har nu än. Men nu testade jag ju Ultra Stamina istället, som sagt.
 
Karta och kompass har du med dig ändå hoppas jag. Du behöver bara slå på telefonen för att ta position om du villat bort dig, sedan vet du ju var du är ett tag till...

Vad Gps beträffar så ja. Förutom i vissa svårorienterade områden då jag kommer behöva Gps mycket mer. Men det är ju tillfälligt och för de timmarna borde batteriet klara sig om man har planerat lite.
 
Det är OruxMaps jag försöker lära mig. Jag fattar absolut ingenting! Vet inte hur jag kommer vidare. Försöker ladda ner instruktioner, men kommer bara till 48%, sen står det att nedladdningen har pausats.

Jag hoppas att den fungerar bra i Norge och Finland också. Men jag förstår inte hur man använder den anyway. ... :(
 
Testa OsmAnd Maps

Jag har en android-telefon och använder en app som heter OsmAnd maps. Den finns även till iPhone men jag har själv inte testat funktionaliteten där. Androidversionen är i alla fall grym tycker jag. Du kan ladda ner en offlinekarta med mängder av detaljer. Du kan även välja att se andra kartor men de laddas inte ner offline utan behöver tillgång till internet. Jag har inte testat appen i fjällen men där jag testat den i skogen så har den funkat kanon.

http://osmand.net/
 
Jag har en android-telefon och använder en app som heter OsmAnd maps. Den finns även till iPhone men jag har själv inte testat funktionaliteten där. Androidversionen är i alla fall grym tycker jag. Du kan ladda ner en offlinekarta med mängder av detaljer. Du kan även välja att se andra kartor men de laddas inte ner offline utan behöver tillgång till internet. Jag har inte testat appen i fjällen men där jag testat den i skogen så har den funkat kanon.

http://osmand.net/

Ja, jag får nog prova mig fram lite. Det funkar nog med lite olika appar; det gäller bara att lära sig de. Jag behöver ju inte kunna alla funktioner, men det är ju bra om man förstår de viktigaste.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Skare i Åre Bästa köp Garmin under 3000 kr Navigering 11
niking Garmin Epix - det bästa av två världar? Navigering 14
Merckx Bästa GPS Navigering 18
grodanbolle Bästa cykelkartan för GPS? Navigering 3
maskon Bästa telefonen som frilufts-GPS? Navigering 42
hsjn Bästa allround GPS? Navigering 18
kalleh2 Bästa bärbara GPS:en enligt Råd & Rön Navigering 6
Berra66 Bästa GPS-programmet Navigering 16
johan_ben Bästa GPS för geocaching Navigering 18
peter1959 Bästa skydd för papperskartan ? Navigering 21
rico90 Bästa GPS för skogspromenader m.m?? Navigering 6
HåkanC Bästa Garmin vägkarta, City Navigator eller Metroguide? Navigering 1
Stuvarn Bästa GPS för paddling? Navigering 2
apfaktor Bästa Allround GPS:en Navigering 9
bredviken Bästa kompromissen CSx 60????? Navigering 6
bionicon GPS + WAP-väderrapport i liten båt. Bästa lösningen??? Navigering 17
abjork Bästa GPS valet för sjökort i öppen båt? Navigering 6
jonnec Bästa hård- och mjukvaran? Navigering 1
PK Neelix www.eniro.se har bästa vandringskartan! Navigering 13
b-col Bästa vägkartan till Garmin 60C? Navigering 1
GilbertK Bästa pris på Bil-Kit till 60c/cs Navigering 2
fafner Bästa pris på bilkit till Garmin 60CS Navigering 0
dragbjorn Bästa gps:n i kyla? Navigering 9
carpe.diem Bästa GPS-programmet för Garmin 12 och hemma-PC? Navigering 10
Dan B Appen Sveriges fjäll Navigering 0
Jote SeSverige appen och alternativ till den Navigering 10
L.A. Problem med min LegendC Navigering 3
niklaz Min Vista HCx dog - köpa nya eTrex 30 istället? Navigering 8
lejonlejon Hjälp med shp filer till min Garmin Astro 320 Navigering 4
avslut1008 kartan till min nya dator Navigering 4
j.ohman min kartor fungerar ej !! Navigering 18
torpet Min GPS har lagt av Navigering 4
zetec Hjälp med min nya Garmin Oregon 300 Navigering 3
mikaelbe Min eTrex Legend visar fel distans Navigering 9
Ehrsa Stänger din GPS omotiverat av sig? Här är min "slutliga" lösning! Navigering 21
ravesta Hjälp !, Problem med min GPS "No Map Data Available" Navigering 3
jesperp79 kan inte lägga in kordinater i min forerunner 405 Navigering 3
Mezzner Min Garmin 60c visar kartan uppochned Navigering 17
nickeB Problem med min Garmin 60CSX och MetroGuide Europe Navigering 4
mipert Måste jag köpa stadskartan till min Garmin Legend cx? Navigering 7
375hh Hur får jag kurs på min Garnmin 60csx? Navigering 15
Memme Min GPSmap 60C fördubblar kartuppsättningen Navigering 3
mipert Borde inte klockan i min Magellan GPS visa ”rätt” tid? Navigering 4
Lappugglan Problem med min Garmin 60c Navigering 5
Higgis HJÄLP MED MIN NYA QUEST Navigering 4
sotter Min karta stämmer inte med verkligheten? Navigering 4
olarantala Äntligen AAA lithium till min GPS Navigering 14
DTM Fugawi i min PocketPc med .RIK kartor Navigering 5
niklaz City Select + terrängkarta samtidigt i min Garmin? Navigering 2
Jimmy_L Nu har jag fått min Direct Route! Navigering 28

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...