Mobilapp som kan logga och länka ihop flera rutter?

Jag ska göra en längre vandring i höst (från Vålådalen till Mora) och vill hitta en app till mobilen som loggar varje dagsetapp med distansen och därtill visar rutten på en karta. Dessutom vill jag kunna länka ihop varje dagstur så att alla dagsetapper läggs ihop till en lång rutt på kartan. Har tittat på de vanliga träningsapparna, men kan inte se att det går att lägga ihop dagsetapperna till en enda lång rutt. Sedan har de oftast mängder av info jag inte behöver. Vill helst ha en så batterisnål produkt som möjligt.

Någon som känner till en app där jag enkelt kan titta på alla mina dagsetapper som en enhetlig rutt på kartan efteråt?
 
Jag tror OruxMaps borde klara det, när man startar loggning så brukar den fråga om man vill påbörja ett nytt spår eller fortsätta på det gamla.

Men hur dess batteriförbrukning står sig vet jag inte.
 
konkatenera GPXfiler manuellt

Att lägga samman gpx-filer är inte raketvetenskap. Om du öppnar en gpx-fil så ser du ganska snabbt mönstret i den och kan lätt ta bort headers och footers som inte önskas och bygga ett jättelångt spår av fler filer med delar av sträckan. Gpx-filer är ju i princip en lång rad tidsstämplade positioner.
Kräver dock lite manuellt arbete.
Men jag vet inte någon app som konkatenerar spårfiler, då jag inte haft behovet och därmed inte sökt. Skulle förvåna mig om det inte finns.

/Patrik

PS Konkatenera är en dataterm som betyder ungefär att slå samman genom att lägga efter varandra.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Konkatenering
DS
 
Jag vill inte sitta och jobba manuellt med detta, utan ha en digital karta efteråt som visar hela min rutt. Borde verkligen finnas någon app där det är möjligt. Ser att det går att följa flera som går Gröna Bandet, men kanske loggar de in sina positioner för hand i något program?
 
Jag vill inte sitta och jobba manuellt med detta, utan ha en digital karta efteråt som visar hela min rutt. Borde verkligen finnas någon app där det är möjligt. Ser att det går att följa flera som går Gröna Bandet, men kanske loggar de in sina positioner för hand i något program?
De som går gröna bandet har en spot. Som dom trycker på varje kväll för att rapportera sin position. Det är en satellitsändare som man kan larma fjällräddningen med om man behöver hjälp. Vissa spotar sparar även ett spår men då krävs nog en hel del batteri. Annars är ju en vanlig gps väldigt enkel att spara spår med och håller batteriet mycket längre än en mobil
 
GPS- puck är troligen en enkel och batterisnål lösning.

Att helt enkelt rita ett spår på tryckt karta eller på dator blir förstås billigast.

Thure
 
Jag hittade funktionerna Färdspår och Turer här på utsidan där man kan rita in sina spår på digital karta eller ladda upp motsvarande filer och sedan koppla flera Färdspår till en tur. Vet ej om det blir som jag tänkt mig men värt att testa.
 
Logga med valfri app/gps som har möjlighet att exportera spåren som tex .GPX filer, tror du kan göra det med tex Endomondo eller Runkeeper till iPhone eller från valfri garmin GPS. Sen kan du använda GarminBasecamp för att länka ihop delrutterna.

Jag loggar allt med en Garmin eTrex10 när jag är ute, varje dags rutt sparar jag som ett spår i GPS:sen när jag slår läger. Sen när jag kommit hem använder jag basecamp för att länka ihop om jag vill det.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sewen Kartapp alperna Navigering 11
SBergman Garmin etrex 35 max avstånd att logga? Navigering 21

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...