Miranda MemoFlex

Hejsan.

Jag undrar om någon har ett bra tips till Zomm/Teleobjektiv eller liknande till en Miranda Memoflex ( Ovanlig kamera har jag förstått).

Jag har tagit reda på att den har kompatibelt kamerahus med gamla Pentax K?!

Syftet är att jag vill kunna vara lite mer flexibel med kameran än jag är nu. Vill kunna ta naturbilder ej närbilder. Nu har jag bara ett 50 mm 1:1,9 standardobjektiv.

Jag antar att det är begagnat som gäller. Uppskattar om någon har tips om vad som kan passa en nybörjare.

mvh
Peter
 

Guest

Gäst
K-bajonetten

Taget ur minnet: Om jag inte minns fel var K-bajonetten gemensam med åtminståne två andra japanska fabrikat plus några andra mindre tillverkare. Ett av fabrikaten kan ha varit Minolta, men jag är osäker där. Hur som helst bör det finnas ganska mycket beg optik med k-bajonett till vettiga priser.
/Mattias
 
Pentax K-bajonett blev till viss del en standard....förmodligen eftersom Pentax skruvgänga var den allenarådande på den tiden. Borde finnas massvis med begagnat att välja på....

P
 
Re: K-bajonetten

Minolta hade en egen bajonett. En tillverkare som använde Pentax K var Chinon. Det är inte omöjligt att Yashica var den andra...


puide; sa:
Taget ur minnet: Om jag inte minns fel var K-bajonetten gemensam med åtminståne två andra japanska fabrikat plus några andra mindre tillverkare. Ett av fabrikaten kan ha varit Minolta, men jag är osäker där. Hur som helst bör det finnas ganska mycket beg optik med k-bajonett till vettiga priser.
/Mattias
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...