Multe

Hej i värmen,

Är det ngn som har koll på hur man skulle kunna lura en multe på fluga??? Verkar ju vara en kulig fisk!
Tips om flugor osv mottages tacksamt ;)

MVH,
Mackan
 
Artikel i tidning

Var det inte en artikel i för-förra numret av Fiske för Alla som hette "Multefeber"? Den behandlade flugor och hur svårt det var att locka dem till hugg. Å andra sidan var fighten enorm!

Jag är helt säker att jag läst det i något av de tre senaste numrena i antingen FiA eller Fiskejournalen.

Någon kanske kan hjälpa till att rätta ut vilket nummer det var?

Peppe
 
inte FFA

Tror inte att det va fiske för alla iaf döe den tidniongen lusläser jag varje dag typ =) men det e inte omöjligt att det e fiskejournalen den läser jag inte så mycket.
 
Fiskejournalen var det! Enkla marabouflugor i klargrön färg var tydligen modellen. Om jag inte minns alldeles galet var det mer eller mindre nödvändigt att se fisken och flugan och att fiska mot ett stim som betar av växtligheten. Att fiska mot multisar som förflyttar sig från en matplats till en annan var nog lönlöst, tror jag, kanske, eventuellt....
 
FJ3 2002

Fiskejournalen nummer 3 2002 har en artikel av Robin Ekman som heter Multefeber. Den ger dig nog lite mer information om flugfiske efter Multe.

Lycka till! Återkom gärna med rapport om hur det gick!

Peppe
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.