Fryser spön ? :-)

Enda risken är att det via tex kondens kommer in fukt i fibrerna som sedan fryser och splittrar fibrerna, men om det inte är några speciella omständigheter utan ett vanligt förråd så är det säkert ingen större risk. Jag skulle dock inte förvara mina spön i tex ett båthus där risken får anses vara lite större.

Själv har jag i alla tider förvarat i minusgrader på vintrarna och det märks inte.
 
De spön som är känsligast är de som är dyrast, vad jag tänker på är handgjorda splitcanespön.
Även i rumstemperatur finns det tydligen regler hur de ska förvaras för att inte deformeras pga felaktig låg belastning under lång tid.

Fluglinor är ofta lite kinkiga också de gillar att övervintra i STORA lösa ögglor, om inte har man en mindre rolig korkskruv att kasta med de första gångerna följande år....
 
Fina flugspön

splitcanespön förvarade mina farföräldrar på toaletten för att det inte skulle bli för torrt. Lite kul inslag i en Nockebyvilla.

Kallvind borde vara OK på vintern? men kanske blir det för varmt där sommartid.

Thure
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.