vatten rening

Guest

Gäst
Hej.Jag bor i södra skåne och har en fråga ang vattenrenings filter.Jag brukar gå på skåneleden och det har blivit färre ställe att tanka vatten på,så jag tänkte skaffa ett vattenrenings filter.Vilket kan ni rekommendera,jag har funderat på antingen katadyn eller msr.
 
Hej!
Jag kan rekommendera vattenreningsflaskan SafeWater från USA som jag köpte genom Utsidan i våras. Flaskan rymmer drygt en halvliter, väger inte mycket men är ändå förvånandsvärt enkel att använda. Jag använder den till dricksvatten på vandringar i låglandet och då räcker kapaciteten väl. Vill man däremot filtrera även matlagningsvatten blir det lite arbetssamt - man måste klämma på flaskan för att få ut vatten. Att dricka sjövatten verkar fungera bra med denna flaska (det fungerar nog ganska bra även utan flaska...). Man bör dock vara medveten om att virus inte filtreras bort.
 
Väldigt sent och ingen hjälp egentligen

Försvaret testar, Norska, Amerikanska försvaret har en rening"penna" som ser ut som en liten Fet penna. Kan försvaret ha den så måste den ju fungera. Men tyvärr vet jag inte vart man kan få tag på. Någon av läsarna kanske vet. Meddela mig gärna då vart jag kan finna ett ex.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...