• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Det blev Brexit, men...

clindh

Forumvärd
Har raderat senaste inläggen som åter driver in på att diskutera invandring generellt, Sveriges påstådda problem etc.

Håll spåret nu så slipper jag stänga. Diskuterar Brexit och Storbritannien här och inget annat.
 
En intressant utveckling är att det tydligen inte finns tillräckligt med kompetens avseende internationella handelsregler, traktatskrivande etc inom UK nu för att kunna bemanna de två utträdesdepartementen - så dom ska börja rekrytera expertis från utomeuropeiska länder... Bland annat från Indien och Nya Zeeland, som har mycket större egen erfarenhet av sådana frågor...
 
Jag gissar att de sen kommer att börja med att göra en utredning där de jämför dagens regler med vad de tror sig kunna förhandla sig till. Den utredningen kommer antagligen att visa att de kommer att få det oerhört svårt att få till några avtal som är bättre än att vara med i EU.
 
Jösses vilka diskussioner :) Ha ha.

Men du " andyyy " , om jag inte tar helt fel så är du anhängare av Sverigdemokraterna.

Då måste jag få fråga dig : tror du att dessa personer med så väldigt liten erfarenhet av politik verkligen ska "reda upp " allting? Tror du det på fullaste allvar?

Nej du behöver inte svara ;)
 
https://www.theguardian.com/society/2016/oct/08/homophobic-attacks-double-after-brexit-vote
https://www.theguardian.com/society/2016/sep/28/hate-crime-horrible-spike-brexit-vote-metropolitan-police

Jag minns den brittiska valdebattens språkliga förfall, manipulationer och betydelseglidningar. Demagogiska tankefigurer som plötsligt utan att ifrågasättas fastnade som "sanningar" på bägge sidor av skiljelinjen. Ibland av aningslöshet, ofta av cynisk beräkning. Nu bär draksådden frukt IRL.

"...Och Ordet vart kött och tog sin boning ibland oss..."
 
Ang östeuropa/Sovjet tror jag nyromantiken som börjar bubbla i länder utanför är en generationsfråga. Folk har glömt hur illa det var att ingå i en imperialistisk union. Man ser inte samma tendenser i tidigare sovjetstaten i EU ex Litauen.
 
Ang östeuropa/Sovjet tror jag nyromantiken som börjar bubbla i länder utanför är en generationsfråga. Folk har glömt hur illa det var att ingå i en imperialistisk union. Man ser inte samma tendenser i tidigare sovjetstaten i EU ex Litauen.

Alla tidigare öststater är glada att dom kunde gå med i EU efter järnridåns förfall.:)
Belarus tidigare Vitryssland går åt andra hållet istället och utökar samarbetet med diktator Putin.
 
Vad är detta med att alla säger Belarus numera? Vad har jag missat? Det betyder ju samma sak..?

Vitryssarna med diktatorn i spetsen säger att det ska heta Belarus internationellt och inte Vitryssland.
På engelska har det alltid hetat Belarus.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...