Kaloriförbrukning

Hejsan
Jag håller på att bygga ett träningsprogram och undrar om någon vet hur mycket kalorier man förbrukar på:

Spinning
Löpning
och Simmnig

Löpnigen har jag klar: Kilometer * Kilo * 1.036

Någon som har koll på detta?

Mvh
 
har du funderat på att köpa en pulsmätare?

energiförbrukningen hänger nära ihop med din puls ( vid sporter som du utför under längre tid ) så beroende på hur vältränad du är och hur hårt du kör så får du olika resultat.

Köper du en bättre pulsklocka så medföljer mjukvara till datorn för att logga din träning ( tid, distans, energiförbrukning och allt annat som man nu kan vilja logga )

Lycka till!
/
Hasse
 
Förbrukning = förbränning

Du vet vad du väger och vad du har i vilopuls!
Hur mkt som åtgår i olika grenar beror på hur du tränar och hur vältränad du är.
Om du tränar så att du själv tycker att det är nog, eller om du väljer nivån där din mor bestämmer. Väljer du nivå efter en tränares råd, eller tränar du för att bli maximalt stark på kortast möjliga tid?
Allmänt så ökar energiåtgången ju större muskelgrupper du sysselsätter och ju längre tid men så kommer vi till intensiteten och träningsläget?
Dessa två frågor kan inte besvaras med dina knapphändiga uppgifter. Ett pulsur med tabeller underlättar för dig, men inte helt. 180 i puls för dig och mig är sannorlikt inte samma sak.
Av de träningsmetoder du beskrivit brukar simning vara den jobbigaste, men inte om du kan simma väl.....eller inte tar ut rörelserna optimalt.
Då kanske cykling är tyngre....sannorlikt är att löpning är i par med cyklingen, men....
Så mitt tips är ta och gör Coopertest med cykel, löpning och simning. Logga resultaten, väg dig, skriv upp. Träna och skriv upp puls och vikt, minskar du inte i vikt äter du lagom, sjunker pulsen och distanserna ökar blir du starkare och snabbare. Vill du öka/minska i vikt reglera det med intaget. Se bara till att äta allsidigt och minst tre helst fler ggr per dygn så att kroppen inte ställer in sig på svält.
Ett samtal med tränare inom respektive grenar brukar aldrig vara fel. Sammorlikt kommer du vid antagen normalvikt om 75 kg att hamna på en intagsbehov av styft 5000 kkal / dygn när du tränar rejält, vilar du, eller arbetar på baken, behöver du inte mer än 2400 så förbränningen är nykeln, men du är individuell och bara du kan reglera det rätt för dig.
Tränar du optimalt kanske du behöver äta uppemot 8000 per dygn vilket brukar bli problematiskt då det fyller...mer än du har plats till...
Men med bra koll på träning, puls, mat och vikt kan du bli precis så bra som du har fysiska förutsättningar för...
Drick alltid så mycket vanligt vatten så att du alltid har klar urin...

Lyckka till

Johan K
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.