motionera lår och rumpa

Tips för fettförbränning

Hej !
Jag ska inleda med ett faktum som du säkert redan känner till: det går inte att punktförbränna fett ! Så även om du vill ha bort fett från lår/rumpa, kommer det fett du "tränar bort" att tas från hela din kropp. Däremot finns det flera effektiva verktyg för att få snurr på fettförbränningen: 1) STYRKETRÄNING. Kör hela kroppen, men lägg ner lite extra energi på rumpa+lår, t.ex benpress, knäböj, utfall osv. När muskelvävnaden ökar i dessa områden, kommer du att se att fettet formligen SMÄLTER bort !! 2) KONDITIONSTRÄNING. Är du ute efter att bränna fett är "powerwalks"=snabba promenader utmärkt. Kör gärna dina pass på morgonen före frukost så blir effekten extra bra. Gå i nätt och jämnt prat-tempo och håll på åtminstone 45 minuter, gärna mer. Kombinera dessa lågintensiva fettförbränningspass med lite mer intensiva konditionspass, t. ex jogging, cykling (svarvar dina ben på ett otroligt sätt ;-), gympa eller vad du nu sysslar med helst. 3) KOST. En mycket viktig del på vägen mot resultat. För att maximera fettförbränningen bör du äta fem-sex gånger om dagen. Frukost, lunch, middag + minst två mellanmål. Vet du med dig att du har ett högt intag av fett ? Försök skära ner och öka proteinintaget (protein stimulerar fettförbränningen). Ta dock inte bort fettet helt, då tror din kropp att det råder svält och SPARAR in på fettet. Skippa smöret på mackan och öka ditt intag av bra fett, som du hittar i oljor, nötter, frön, fet fisk osv.

Detta blev långt...! Hoppas att du har fått några bra tips. LYCKA TILL !
 
Aeorobics

Jag vill ha starkare lår för min utförsåkning och tränar därför aerobics och step up. Mycket effektivt tycker jag. Muskelträning, kondition och koordination i ett. Särskilt step up tar rejält på lårmusklerna,. om man tar ut stegen ordentligt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.