TV4 spelar in överlevnadsserie

Nja...

Tillåt mig vara skeptisk utan att veta något om programmet. "Dumpas ensamma i ödemarken" är det inte troligare att de följs av ett rejält filmteam, sjukvårdare m fl?

Dessutom måste de ju hitta civilisation inom en vecka oavsett vilket håll de väljer att gå (måste vara tätbebyggda områden) för då skall dom "åka till en ny plats" .

Hoppas jag har fel!
 
Dessutom måste de ju hitta civilisation inom en vecka oavsett vilket håll de väljer att gå (måste vara tätbebyggda områden) för då skall dom "åka till en ny plats" .
!

Nja, bara för att avsnitten sänds med en veckas mellanrum betyder det inte att det tar en vecka att spela in ett avsnitt. "Bonde söker fru" till exempel, spelas in på tre dagar, inte en hel sommar som de vill få det att verka.
 
Överlevnad i exotisk miljö ? Äta bladlöss och skölja ner med surströmmingsspad under palmerna...
Börjar bli lite trött på den här tv-sjangern.
Ursäkta mig men vad är det för fel med lite mer jordnära tv-program som speglar den urbane fjällvandrarens vedermödor att släpa med sig sin 4 kilos rygga inklusive en dunk vin bland lämlar och härkar.
Man är antagligen en urbota cyniker. 😉
 
Inte kommer jag att titta på detta.

Jag efterlyser mer vardagsnära äventyr, typ vandring, paddling, cykling, klättring.
Sån't som vanliga frilufsare sysslar med, och med stark inriktning på hur man måste akta den omgivning man befinner sig i (=Allemansrättens skyldigheter)

Men så'nt ger inga reklamintäkter....
 
Skinnkälke nerför okända sluttningar och springa a la Tom C och Bear ger stilpoäng men funkar sällan i verkligheten.
Kan nog hitta något viktigare att läsa den stunden.
 
det bästa "dokusåpa" jag sett var Camp Malloy som sändes 2003, där det gick ut på multisport, orientering och fysiskt tuffa uppdrag i Australien, men det blev bara en säsong. Någon som kommer ihåg det?

/R
 
Varför ska det vara så hela tiden på någon ö i varmt klimat, varför inte här i Sverige på vintern med grader på -20 och ner till -40. Det hade varit mer intressant.
 
Varför ska det vara så hela tiden på någon ö i varmt klimat, varför inte här i Sverige på vintern med grader på -20 och ner till -40. Det hade varit mer intressant.

För stor risk för bestående (kyl-)skador fö den ovane deltagaren....

/Patrik, som inte avser öda tid framför tvn då detta sänds
 
det bästa "dokusåpa" jag sett var Camp Malloy som sändes 2003, där det gick ut på multisport, orientering och fysiskt tuffa uppdrag i Australien, men det blev bara en säsong. Någon som kommer ihåg det?

/R

Va de inte Tröjtiger som hade hand om det?!
Ne tacka vet jag Robinson första säsongerna. De va tv de. Elr så va jag bara liten.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
outdoorsman Ny överlevnadsserie - Discovery channel Överlevnad 13

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...