Hur gick premiären?

Hallo gott folk tänkte bara höra om det fanns några som fick napp den 1/4.

Själv har jag jobbat så något fiske har det inte hunnit bli än.
 
Den 24-25/4 då är det dags att ge sig ut för min del (om inte tidigare) med grabbarna grus för lite allmänna mansaktiviteter.
Fiska, dricka kaffe, whiskey, kortspel, flanellskjorta och halvbra historier som ABSOLUT har hänt någon gång.
 
låter ju hur schönt som helst.. Det finns få saker som slår kokkaffe med en klar över en öppen eld på våren..
 
Får ju ta och avlägga en fältrapport från min egna premiär.
Jag och grabbarna tog oss ut helgen den 24-25/4 med spön, whiskey och tändvätska.

Resultatet var en underbar helg med vårsolen i ansiktet och branddoft från kläderna.
Det vi fick upp var 3 allt för små bergstorskar som vi återgav till posseidon och 4 kilo tång som även den landade i havet, men EN enorm öring på säkert 1½ Kg som säkert smakade gott..

Med andra ord så var det en lyckad helg!
 
Första veckan var......

......Grym här i Gävle....

Med Samba Slim och Viking Herring har jag varit med om att vi har fått Havsöringar i viktSerien:

3.8 3.7 2.8 2.4 2.1 2.0 1.7 1.5 0.7 0.7 0.4!!!!!!!!

Och detta bara under den första veckan :))
Minst 2 veckor kvar och jag e ledig nästa hela tiden..
Nä, vad sitter jag här för?? Lite gotta till barnen och en puss till frugan, sedan ser de mig i morgon igen :) Skämt å sido, men Grym början har det varit och det är bara andra våren med närkontakt av dessa Silverblanka för min del...

Ut och ta dem!!

Skitfiske på er :)

Henka..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bash Hur gick premiären?? Fiske 10
Jiggprofeten Hur gick det sist fisketur? Fiske 76
vuogga HJÄLP ANG: Vildmark fiske som gick på TV...... Fiske 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.