Meckelimeck med hackel!

Katt

Njae, efter en stunds klappande så har ju halva katten lossnat verkar det som. I stället för att slänga alla avklappade hår så dubbade jag dem på en bindtråd och provade. De är ganska mjuka men "friskt vågat...". Nån måste ju ha provat med haren en gång i tiden, fast de kanske inte satt och klappade haren, men vad vet jag?

/ Björn
 
ok =)

nja kanske inte satt dom och klappade haren =)

men att klappa katten går juh=)...
och det e perfekt med tanke på att min katt fäller hår som bara *** ska prova på en gång när jag kommer hem =).....
 
Fallskärmshacklande...

kräver vanligtvis ett bra hackel, samt en bra hackletång...men det finns lite bindtekniska tips här med:

- Lägg det första varvet snett uppåt
- Lägg resterande varv under varandra
- En vinge av Poly-Yarn är väldigt bra att ha som "stöd"

När det gäller hur du ska flytta händerna så är det svårt att undvika att "veva" dem runt varandra, MEN som jag skrev i början, ett bra hackel och en bra (roterande) hackeltång är guld värt, för att efter det första varvet så kan man vanligtvis bara snurra på hackeltången runt vingen utan att behöva byta "roteringshand".

/Anders B

PS
Kolla in recensionsbanken på en bra Hackeltång http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=1022
DS
 
Tack för tipset. Ett tag trodde jag att det var jag som var dum när jag satt med armarna i nån slags knut (ungefär som när man lekte elefant som barn). Skall definitivt kolla upp "din" hackeltång.

/ Björn
 
Re: Hackel igen!

Björte; sa:
Skall jag våga mig på att avbryta herrarnas tråkningingar med ytterligare en liten hackelfråga?

"Normalhackelfrågan" löste sig riktigt bra efter era råd, men fallskärmshacklet bereder fortfarande problem (kanske har jag för dålig kvalitet på hacklet - vem vet). Men även med bra kvalitet underar jag hur själva lindningen går till? Jag håller ju vingen med vänster hand och hacklet med höger, hur skall "överlappningen" gå till? Vänsterhanden är ju i vägen. Jag måste ju släppa hacklet för att komma runt handen som håller vingen (eller är det så att vingen skall kunna "stå av sig själv" under hackellindningen)?

(Kan för övrigt berätta att sambons katt kom till användning i går. Improviserade en guldribbad katt ;). Den blev hyfsad.

Tack / Björn

LYSANDE!! Jag tror att de flesta husdjursägande flugbindare har varit och nallat på respektive husdjur. Själv så gör jag en "Bordie Collie" streamer som jag haft en del framgång med...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Björte Falskt hackel Fiske 3
flugfiskarn vilket hackel ? Fiske 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.