Sydamerika

Hej !

Jag planerar att resa till Ecuador, Bolivia samt till södra delen av Chile i slutet av 2002.
Flugspöna åker självfallet med och jag undrar om det är någon som har erfarenhet/tips av/om fisket i dessa länder.


/ Matte
 
Hejsan Matte!

Åtminstone Chile har många fina floder lämpliga för flugfiske. Längsmed Carretera Austral (från Puerto Mont ner via Puerto Aisen och Coihaique till Cochrane finns fantastiskt vackra trakter. Liftade en dag med en (amerikansk) fiskeguide som prisade flugfisket i trakten kring Rio Bio-Bio och Rio Simpson över allt på jorden. Mycket ödsliga trakter men helt otroligt fina ställen om man gillar ensamheten (och regnet). Tyvärr sysslar jag inte med fiske själv, kan inte hjälpa mera på den punkten.

hälsn My
 
Hallo!

Tillbringade själv fyra månader i Bolivia under sommarmånaderna i år. Jag bodde i en stad som heter Santa Cruz och där gick det fiska i en flod som heter Rio Grande. Under en klättrings-session runt huvudstaden La Paz käkade vi öring som guiderna hade dragit upp ur de små sjöarna som ligger mellan bergstopparna. Verkade finnas gott om fisk....

/Mange
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.