öring i vättlefjäll?

I helgen jag hade tänkt att ta en mindre fisketur i vättlefjäll i göteborg. Har hört rykten om att dom platerar in öring i några av sjöarna. Stämmer detta? Tänkte göra ett försök vid björsjön.

Är det kanske någon som vet lite mer om detta? Kanske till och med någon som fått öring eller lax i vättlefjälls området.

Är mycket tacksam för tips och råd om bra fiskeställen.
 
Köp Gula Kortet. Det måste du ju ändå....;) På omslaget till boschyren är det en bild på en ung man med en öring/regnbåge (kollade inte så noga)med texten "Vättlefjäll 2004". Enligt broschyren ska det finnas öring, regnbåge och harr i olika sjöar där. Måste dock nämna att förekomsten är omdebatterad. Vissa hävdar att några av bestånden, särskilt harren är önsketänkande från Sportfiskarnas sida. Utplanteringar vet jag inte om de fortfarande gör.
Annars har vi ju alltid Svartedalen. Jag har inte fiskat jättemycket där men jag har dock sett "fiskbilen". Där e det ju dock dagskort som gäller.
 
det finns öring i vättlefjäll, det fanns i alla fall när jag fiskade där för 5-6år sedan, prata med killarna i fiskebutiken i Kungälv, en av killarna fiskar mycket där och har riktigt bra tips.. mitt bästa tips är husmask.. det är ett svårare fiske än i dagskortssjöarna i svartedalen men till ett betydligt bättre pris..
 
det finns öring i flera av vättlefjälls sjöar men ganska så sparsamt förekommande . rellsjön har ganska stor öring . sävelången har ett ganska fint bestånd av öring . gula guiden är ett bra sätt att hitta info om de olika sjöarna mvh crille
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...