Ditt senaste inköp "bilder"

Köpte ett grönt tält för 50:- i en andrahandsaffär med religiös anknytning. Förpackningen var ganska smutsig, därav det låga priset, men själva tältduken föreföll vara i bra skick.
Efter att ha skakat ut sand och jord ur påsen och spolat av tältpinnarna var det dags att ge sig ut i skogen för att hårdtesta fyndet.
Det var ungefär av den typ jag förväntat mig, ett tvåmans ryggåstält med dubbla ingångar och dubbla absider. Förutom en rand av smuts på yttertak och golv visade sig tältet vara i gott skick.

Egentligen köpte jag tältet för att sy en regnponcho av ytterduken. Men delvis på grund av att det sätt på vilket det är sytt gör det mindre lämpligt att skapa en poncho av, och delvis på grund av att det är i så pass bra skick, får det nog leva vidare som tält.
Beroende på hög vikt (3,1 kg) och knappa innermått (208x158 cm) kommer det dock knappast att få följa med på någon mer fotvandring.


Ett sådant där hade vi när jag var liten. Höll "bra" till våra sommar turer. kommer ihåg att grannens hund sprang rakt igen ytterduken en dag när vi lekte. En orange remsa tyg utan på så var det ordnat. Vet inte var tältet tagit vägen nu.
 
Re: skosnören

Dyneema är utmärkt material till skosnören. Bauhaus säljer spolar/rullar med 10 meters längder. Stumt och slitstarkt.


Thure
 
En gammal goding

Hittade ett exemplar av den riktiga fjällfloran, den jag växte upp med. Den som man hittar i och som fungerar. Skam att den gått ur tryck sen 20 år eller så.
 

Bilagor

  • 20120918_174349.jpg
    20120918_174349.jpg
    47.3 KB · Visningar: 2,506
Aclima Woolnet underställströja

Den här tror jag att jag kommer att bli nöjd med. Tjockare variant på brynja med hela partier över axlar och under armarna. Svettas ganska mycket så nu ser jag fram emot dödsmarschen ut och några dagar med ripjakt.

2-m1.jpg
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.