Ditt senaste inköp "bilder"

Man bor som en kung i det där. Det funkade oväntat bra med kondens också. Hade det på förra höstens jakt och fyra nätter i 0-10 grader och mestadels regn gick jättebra. Torkade lite med trasa på insidan av dörren så man slapp bli blött vid in/utpassage. Enda nackdelen är att det är lite tungt för ett enmanna samt att de sista plastsnäppena högst upp kan vara lite meckiga att få på med kalla och blöta händer.

Det senaste inköpet som jag fick i går är ett Hilleberg Soulo som ska användas till sensommaren och höstens ensampaddlingar. Ska bli spännande att prova.
 
Primusflaskan ser VÄLDIGT liten ut, förvisso perspektivet. Måste vara en 100g burk? Men hur blir det med balansen med en sådan liten gasflaska i botten?
 
Körde förbi Trangia i Trångsviken på väg hem från jakten nyligen. På jakt efter en storebrorkaffepanna med löstagbart sidohandtag, överlägset när man använder som svartpanna i eld, och ett stort Trangia till systersonen. Slutade med att jag köpte ett stor-Trangia själv också.

Trevliga människor, bra pris och jag fick en snabbsväng i produktion och kolla in hur ämnena ser ut innan de pressar. Har själv räknat på och pressat plåt när jag läste Produktionsteknik en gång i tiden så det var riktigt kul. Som jag förstod det så tillverkas allt i Jämtland. Det vattnades lite i munnen när man såg pallar fulla med multifuelbrännare m.m. De belagda ämnena köps in från Italien och pressas med teflonet på och beläggs ej efteråt som jag trodde. Det såg ut som att teflonet verkar vara stöddigare nuförtiden än det som sitter på mitt Trangia 27-kök.

PS. Om jag kommer ihåg rätt så kommer Trangia från Trang(-sviken minus pricken över å:et) plus ia för "i aluminium".
 

Bilagor

  • Trangia.jpg
    Trangia.jpg
    59.7 KB · Visningar: 2,083
Köpte en liten radio med ficklampa och vev. Finns inbyggt batteri som går att ladda med veven ,går att koppla in mobilen via usb och även ladda den lite i nödfall. Ganska dyr och tveksam till vev-funktionens effekt, men kunde inte motstå att köpa den. 500 spänn.

Vart köpte du den?

Med vänlig hälsning, T
 
Överdrag till sovsäcken!

Har nu införskaffat ett överdrag till sovsäcken!
Så nu finns inga ursäkter för att inte kunna kvarta direkt under Tarpen! :eek:)
 

Bilagor

  • Cover.jpg
    Cover.jpg
    36 KB · Visningar: 1,874
Senast ändrad:
Ryggsäck...

Glömde ju ryggsäcken! :eek:)
Granite Gear Crown 60L. (965gr någonting)
 

Bilagor

  • Granit Gear Crown V.C. 60.jpg
    Granit Gear Crown V.C. 60.jpg
    26.5 KB · Visningar: 1,781
Min NYA sommarsäck!

Tillverkare : Robert´s
Modell : ULTRALIGHT 300
Blandning : 95/5
Vikt inkl. påse : 504gr.
Komfort temp : -1

Yummy! :)

NI får ursäkta om den ser lite vinglig ut!
Men jag slängde i ett par kuddar för att fylla ut säcken när jag tog bilderna!
Jag är tyvärr inte någon reklam fotograf :cool: Inte med min Iphone iaf.

// Egizzz :)
 

Bilagor

  • Roberts-ULTRALIGHT-300.jpg
    Roberts-ULTRALIGHT-300.jpg
    43.5 KB · Visningar: 1,734

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.