• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tarradalen påskveckan skidor tält/stugtur

Årets fjällreseplan för mig är Tarradalen.
Tanken är att skida från Kvikkjokk till Såmmarlappa och tillbaka med start måndagen 21/3 och hemresa från kvikkjokk söndagen 27/3. Stugor med planerad övernattning i/vid är Njunjes, Tarrekaise, Såmmalappa. Fjällstationen blir 1-2 övernattningar ankomst och ev. avresedag.
Vill man prova på att vintertälta går det bra för jag har gjort en del vintertältnätter och tältet följer med även denna gång. Tältningen skapar möjligheter att stanna var man vill eller fortsätta förbi stugorna.

Åker inte så fort på skidor men gillar att vara ute och fotografera så jag hoppas på några nätter med norrsken i Tarradalen.

Den 20/3 kör jag bil upp via E45 kan ordna samåkning från Vilhelmina, Storuman, Sorsele, Arvidsjaur elelr Jokkmokk. Hemfärd 27/3 eller 28/3 via 97:an släppa av vid Jokkmokk eller Boden.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.