prylar som man retar sej på/grejor som är skit

Sticka ut hakan

tänkte att jag måste starta en tråd där det kan gnällas på allt möjligt skit som man retar sej på och som förstör glädjen med att ha själva prylen.
dåliga paddla, dåliga kajaker, läckage, dåliga luckor..... osv

typ exempelvis:
Prijons skitdåliga runda skruvlucka som sitter på däck framför sittbrunnen på nästan alla deras kajaker, och som dom envisas med att använda, fast den inte går att få helt tät. en outttömlig källa till irritation. hur kan man vara så puckad att man fortsätter att såga upp ett stort hål i alla kajaker och sätta dit en lucka som man vet är otät. det är för mej en gåta.

VKVs paddeldelningshylsa som är gängad åt "fel håll" är åxå en outtömlig irritationskälla. eftersom man vet åt vilket håll man lossar en mutter så blir det kortslutning i skallen varje gång man ska ta isär paddeln med den felgängade plastmuttern. jag har fått förklarat att det redan fanns ett (felgängat) verktyg för tillverkning så det blev en billigare lösning att använda det. men tänk så mycket irritation man sparat om man istället gjort ett nytt verktyg och kunnat skruva isär och ihop paddeln ÅT RÄTT HÅLL.

Varför nöjer sej alldeles för många kajaktillverkare med att INTE täta skruvar till beslag annat än med en sketen bricka som ska svälla å täta när den blir blöt, eller med en O-ring under brickan å muttern. det kan ju aldrig bli tätt, när vattnet följer gängorna å sen droppar ner i kajaken.

Varför blir det aldrig kallt nån gång så det blir is så kan får använda isyxorna : )

Såkom igen nu med saker man retar sej på, eller grejor man ska akta sej för att köpa.

PS. skäddakajaker är väl alla fall en sak man bör undvika i det längsta att skaffa sej : )
ha-ha-ha-ha!!!!!

Verkar som du fick ut hakan en hel del.
 
Men den gängan tillkom väl under dom åren som vänstervridningen i landet pågick som allra mest så när vi ändå hade vänstertrafik, vänstertv för barn och proggen hördes överallt så är det ju inte så underligt om det blev kommunistgängning också. Ger mig f*n på att den som gängade också paddlade efter ryska sjökorten. :cool:
 
Kolsyrad rödsprit!

Till trotts så är väl det ultimata kolsyrad rödsprit, då har man både till trangaköket och munskölj på fjället. Det finns fjollor med brylkräm, gällivarehäng och trätofflor som tycker den är för god att kolsyras men va fan begriper dom om finsprit?! Hade en kollega och han har klämt några flaskor (okolsyrad) tdojja och han står upp ännu! Ok, en del korvar har rullat av grillen men det får man ta.
Gubbgruppen!!
 
Men den gängan tillkom väl under dom åren som vänstervridningen i landet pågick som allra mest så när vi ändå hade vänstertrafik, vänstertv för barn och proggen hördes överallt så är det ju inte så underligt om det blev kommunistgängning också. Ger mig f*n på att den som gängade också paddlade efter ryska sjökorten. :cool:

T o m fotogenkök gjordes med vänstergängad spindel.
 
Buff

Buff är en jävla skitprodukt som borde förbjudas eftrsom den innehåller miljöfarligt silver. Helt onödigt strunt. Tyvärr finns Polygiene även i andra produkter från t ex Haglöfs. Det är också ett företag man borde bojkotta.
 
Silversalter lär vara frekvena i halsdukar, buff räknas nog dit, finns även i inredningen av skor. Funkar ca till vecka 2. Svårt att undvika. Märkning saknas ofta.
 
Fick förmånen att testa en ny kanot för ett par år sedan. Det är en speciell känsla att skära upp plasten på en sprillans kanot ;-)

Tristare blev det sen när jag fick ägna nästan en timme åt att torka ur plastspån ur hela kanoten och alla stuvfack. När de monterat (borrat) alla däcksbeslag så hade ingen ens försökt att städa utan bara plastat in den som "klar". Skulle aldrig ens fundera på att köpa en kanot av det fabrikatet ;-(

En annan trist sak är att viktangivelserna så ofta är fel och i några fall till och med angivna utan roder och luckor. Hur många användare en kanot på det sättet? Något för Sverker...

Sen finns det ju bra exempel på leverantörer och produkter men det får bli när den rubriken kommer. God fortsättning på det nya året!
 
Jag är sen många år svårt allergisk mot modeordet "innovasion" då detta bara innebär "design före funktion" och man antingen omgående får byta skiten, bygga om eller bygga nytt. Dom som frekvent använder det ordet är inte dom skarpaste knivarna i lådan.
 
Pissiga material

Allt som inte är i titan eller kolfiber retar jag mig på...

Annars retar jag mig på när jag försöker snåla ur och väljer det billigare alternativet som sen visar sig vara billigare av flera anledningar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kal-P-Dal Paddling och prylar Paddling allmänt 10
Strmbrg Jag eller mina prylar? Paddling allmänt 11
andremorgan Varför är baksida lår alltid spända när man roddar? Paddling allmänt 1
Stuffuts K2 vilken ska man välja? Paddling allmänt 13
Moga Vinterkajak - vad har man på händer, fötter, huvud? Paddling allmänt 12
hlager71_gmail.com Kläder surfski vad behöver man? Paddling allmänt 1
SeekOut Vart kan man paddla i vildmark 15 maj? Paddling allmänt 3
Blade06 Helt Ny Hemsida om Surfskipaddling - och hur man börjar... Paddling allmänt 0
bahlgren8 Packraft i Rogen om 1 vecka - vad bör man inte missa? Paddling allmänt 4
andre123 Hur tar man sig genom slussen i Stockholm? Paddling allmänt 7
DalecarliaBushcraft Vart kan man paddla till helgen? Paddling allmänt 5
Nicopia Var hittar man krokar? Paddling allmänt 6
henka111 Hur tätar man en Alu-kanadenssare som läcker i mitt skarven Paddling allmänt 4
Jörgen Larsson Var kan man köpa delbar kajak i Sverige eller Europa? Paddling allmänt 59
Ainon Att tänka på om man paddlar själv? Paddling allmänt 96
plenty1 "Man får vad man betalar för" eller? Paddling allmänt 31
Bootsy25 Fiskekajak el. liknande där man sitter mot varandra? Paddling allmänt 6
PeterTK Hur går man i/ur vid hög brygga? Paddling allmänt 8
Ferry Hur lastar man bäst 3 kajaker på ett takräcke? Paddling allmänt 20
Kal-P-Dal Hur fort simmar man i en torrdräkt? Paddling allmänt 60
Kal-P-Dal Hur mycket vatten behöver man per dag? Paddling allmänt 43
lkp317 Var hyr man kajak nu i Sthlm området? Paddling allmänt 4
Stuvarn Kan man ha för liten vinge? Paddling allmänt 17
Ace 374 Ja då ha man vält ! Paddling allmänt 6
jamo Hur långt orkar man simma i 7-gradigt vatten? Paddling allmänt 65
crilee Vart ska man köpa sin razor? Paddling allmänt 4
fraewu Hur man botar rädsla efter paddelolycka Paddling allmänt 6
sir Toby Hur länge överlever man i vatten? Paddling allmänt 4
jamo Var kan man köpa en färdig Pagaj? Paddling allmänt 9
kajakmicke Hur stretchar man efter paddling? Paddling allmänt 3
marot858 Vart hittar man estlandskajaker? Paddling allmänt 9
lellky Hur långt paddlar man? Paddling allmänt 4
Hederstedt Kan man paddla från mälaren till yngern? Paddling allmänt 5
stefanhum Hur köper man en Lendal paddel ? Paddling allmänt 3
Bertil Får man tälta i Nationalpark? Paddling allmänt 3
fswede Var kan man provpaddla Reval Viking Paddling allmänt 0
xtrem Törs man paddla..? Paddling allmänt 23
Zingo62a Var kan man köpa epoxy..... Paddling allmänt 3
oberg_niklas Hur långt in på säsongen kan man paddla med våtdräkt Paddling allmänt 7
Mr Ardbeg Då är man Paddling allmänt 5
Zingo62a Hur bör man sitta.... ?...*L* Paddling allmänt 3
salgo60 Webservice hur lång paddel man skall ha Paddling allmänt 3
Kajakob Utrustning till point65 XP, vad skall man tänka på? Paddling allmänt 12
tstevg Skall man verkligen Behöva köpa kartor & Sjökort Paddling allmänt 12
Stadan Hur får man tag i kapellväv? Paddling allmänt 9
Stefan Torstensson Hur håller man sig torr i sittbrunnen ??? Paddling allmänt 12
gullegubben Då var man igång igen då... Paddling allmänt 2
mbm Hur får man isär VKV paddel? Paddling allmänt 11
lazze Vilken tur att man har statistik! Paddling allmänt 0
kajakmicke Hur lossar man skäddan på Artisan? Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.