prylar som man retar sej på/grejor som är skit

tänkte att jag måste starta en tråd där det kan gnällas på allt möjligt skit som man retar sej på och som förstör glädjen med att ha själva prylen.
dåliga paddla, dåliga kajaker, läckage, dåliga luckor..... osv

typ exempelvis:
Prijons skitdåliga runda skruvlucka som sitter på däck framför sittbrunnen på nästan alla deras kajaker, och som dom envisas med att använda, fast den inte går att få helt tät. en outttömlig källa till irritation. hur kan man vara så puckad att man fortsätter att såga upp ett stort hål i alla kajaker och sätta dit en lucka som man vet är otät. det är för mej en gåta.

VKVs paddeldelningshylsa som är gängad åt "fel håll" är åxå en outtömlig irritationskälla. eftersom man vet åt vilket håll man lossar en mutter så blir det kortslutning i skallen varje gång man ska ta isär paddeln med den felgängade plastmuttern. jag har fått förklarat att det redan fanns ett (felgängat) verktyg för tillverkning så det blev en billigare lösning att använda det. men tänk så mycket irritation man sparat om man istället gjort ett nytt verktyg och kunnat skruva isär och ihop paddeln ÅT RÄTT HÅLL.

Varför nöjer sej alldeles för många kajaktillverkare med att INTE täta skruvar till beslag annat än med en sketen bricka som ska svälla å täta när den blir blöt, eller med en O-ring under brickan å muttern. det kan ju aldrig bli tätt, när vattnet följer gängorna å sen droppar ner i kajaken.

Varför blir det aldrig kallt nån gång så det blir is så kan får använda isyxorna : )

Såkom igen nu med saker man retar sej på, eller grejor man ska akta sej för att köpa.

PS. skäddakajaker är väl alla fall en sak man bör undvika i det längsta att skaffa sej : )
ha-ha-ha-ha!!!!!
 
Jag retar mig på alla svarta paddeljackor, paddelbyxor och torrdräkter. Varför måste 80% av alla andas/gortex kläder vara svarta/mörka? Ja även våtdräkter...

Jo, jag har hört att svaret handlar om UV-beständighet men retar mig i alla fall på det.
Och på att jag har för många av dom...

thomas
 
Reflexvästar, de retar jag mig på . Hela landet dräller av dem, ser för jävligt ut, spelar ingen roll att de är " lysande ". Saab anhängare som skyller allt på GM, kan man reta sig på. Att jag har beredskap hela Nyårshelgen lika så. Så finns det de som dömer ut utrustning bara för att de tror att det är skit, fast de inte ens provat.
 
Tja, jag retar mig på alla fjollor på detta forum som tror dom är män för dom har största kniven, grönaste brallan, rävigaste jackan, minsta sovsäcken, största tältet, krokigaste paddeln, kajak utan roder och skädda, snabbaste långfärdscykeln osv! Och för å nt säga saab! E d konstigt dom konkar då man till här för leden aldrig skulle göra en combi, hade handbromsen på framhjulen, vattenpumpen drevs av vevaxeln, 2-taktare ala trabant, å backen i för å ta ut nyckeln, en rem solm drev allt i motorn lång som en boaorm. Nå vi ska vara glada gm å muller betalat a-kassa till arbetarna i mer än 10år. De e fan dax gubbgruppen uppstår nästa år så det åter blir lite testosteron på detta forum. Nyårssupen bör bestå av bankad bäver och hemkört som passerat soda streamern. Smällarna görs efter recept från anarkistens hemkokbok. Å bakfylla botas med eventuella överblivna groggar å sluntar annars öppnas en ny flaska! Skål 2012
 
Tja, jag retar mig på alla fjollor på detta forum som tror dom är män för dom har största kniven, grönaste brallan,2012

Hellre gröna (ljusa) än svarta!

Och tack för en grymt snygg sågning av Saab (som bil), förstår heller inte att dom överlevt så länge men tycker ändå att det är lite synd att dom inte finns mer. Dom hade nytänk. Och stack ut hakan.

thomas
 
VKVs paddeldelningshylsa som är gängad åt "fel håll" är åxå en outtömlig irritationskälla. eftersom man vet åt vilket håll man lossar en mutter så blir det kortslutning i skallen varje gång man ska ta isär paddeln med den felgängade plastmuttern. jag har fått förklarat att det redan fanns ett (felgängat) verktyg för tillverkning så det blev en billigare lösning att använda det.

Det låter som en ren skröna, är det helt enkelt inte så att man valde att göra den vänstergängad eftersom den annars gängar upp sig när man paddlar?
 

avslutad210712

Gäst
De små kaffepressarna som säljs som friluftspressar. Köpte två först där själva behållaren sprack på båda. Köpte två till där hållaren till filtret gick sönder på båda efter mindre än fem pressar. Att jag köpte två till beror på att jag inte visste varför de två första hade spruckit under förvaringen i köksskåpet. Kan möjligen ha berott på ovarsam behandling när man stoppat in andra saker i ett överfullt skåp.
 
Hallonsaft, hemkört och sodastreamern = rosa champange. Tyvärr mest för Stureplansnissarna men byt ut den renade hemkörda mot orenad direkt från siburatorn så skall nog den mest förhärdade friluftsnissen acceptera det :)

Jag läste en bok som hette "Populärmusik från Vittula" (eller något liknande). Där beskrevs en supartävling där man helt enkelt hoppade över själva brännandet. Man drack mäsken rakt av. Verkar fältmässigt och rakt på, inga fjollfasoner.
Tror inte om det korades någon klar vinnare...

thomas
 
Ja,......vad är det för fel med att dricka mäsken direkt då? I lumpen hade vi en kille från Lima i Dalarna, han lärde oss att blanda fryst Kalle Ankajuice och något mer, kanske socker? Det fick ligga i skåpet på luckan i ett par veckor, sen var det bara att dricka. Det var i slutet på sjuttitalet och det smakade helvete, men det var billigt. Ungdomssynder.
 
Man blir bakfull som en gris dock utan den åtrovärda fyllan av att köra det direkt - iaf när ja prova :) i en stuga som jag gömt 50L mäsk i.

Tog dock med mig aluminumlod,aktivt kol nån vecka senare och lödde ihop en destillationsaparat av en kastrull,några alu rör från en kommunikatoinsradioantenn och kylmantel av ölburkar och ett efterföljande filter av kolpackade tomburkar.

Blev mycket bättre och fick nån dags fylla med kvalitetssprit - sen tröttna man och hällde i kvarvarande ej utspädd sprit i tanken på mcen och körde hem.

Fina grejer
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kal-P-Dal Paddling och prylar Paddling allmänt 10
Strmbrg Jag eller mina prylar? Paddling allmänt 11
andremorgan Varför är baksida lår alltid spända när man roddar? Paddling allmänt 1
Stuffuts K2 vilken ska man välja? Paddling allmänt 13
Moga Vinterkajak - vad har man på händer, fötter, huvud? Paddling allmänt 12
hlager71_gmail.com Kläder surfski vad behöver man? Paddling allmänt 1
SeekOut Vart kan man paddla i vildmark 15 maj? Paddling allmänt 3
Blade06 Helt Ny Hemsida om Surfskipaddling - och hur man börjar... Paddling allmänt 0
bahlgren8 Packraft i Rogen om 1 vecka - vad bör man inte missa? Paddling allmänt 4
andre123 Hur tar man sig genom slussen i Stockholm? Paddling allmänt 7
DalecarliaBushcraft Vart kan man paddla till helgen? Paddling allmänt 5
Nicopia Var hittar man krokar? Paddling allmänt 6
henka111 Hur tätar man en Alu-kanadenssare som läcker i mitt skarven Paddling allmänt 4
Jörgen Larsson Var kan man köpa delbar kajak i Sverige eller Europa? Paddling allmänt 59
Ainon Att tänka på om man paddlar själv? Paddling allmänt 96
plenty1 "Man får vad man betalar för" eller? Paddling allmänt 31
Bootsy25 Fiskekajak el. liknande där man sitter mot varandra? Paddling allmänt 6
PeterTK Hur går man i/ur vid hög brygga? Paddling allmänt 8
Ferry Hur lastar man bäst 3 kajaker på ett takräcke? Paddling allmänt 20
Kal-P-Dal Hur fort simmar man i en torrdräkt? Paddling allmänt 60
Kal-P-Dal Hur mycket vatten behöver man per dag? Paddling allmänt 43
lkp317 Var hyr man kajak nu i Sthlm området? Paddling allmänt 4
Stuvarn Kan man ha för liten vinge? Paddling allmänt 17
Ace 374 Ja då ha man vält ! Paddling allmänt 6
jamo Hur långt orkar man simma i 7-gradigt vatten? Paddling allmänt 65
crilee Vart ska man köpa sin razor? Paddling allmänt 4
fraewu Hur man botar rädsla efter paddelolycka Paddling allmänt 6
sir Toby Hur länge överlever man i vatten? Paddling allmänt 4
jamo Var kan man köpa en färdig Pagaj? Paddling allmänt 9
kajakmicke Hur stretchar man efter paddling? Paddling allmänt 3
marot858 Vart hittar man estlandskajaker? Paddling allmänt 9
lellky Hur långt paddlar man? Paddling allmänt 4
Hederstedt Kan man paddla från mälaren till yngern? Paddling allmänt 5
stefanhum Hur köper man en Lendal paddel ? Paddling allmänt 3
Bertil Får man tälta i Nationalpark? Paddling allmänt 3
fswede Var kan man provpaddla Reval Viking Paddling allmänt 0
xtrem Törs man paddla..? Paddling allmänt 23
Zingo62a Var kan man köpa epoxy..... Paddling allmänt 3
oberg_niklas Hur långt in på säsongen kan man paddla med våtdräkt Paddling allmänt 7
Mr Ardbeg Då är man Paddling allmänt 5
Zingo62a Hur bör man sitta.... ?...*L* Paddling allmänt 3
salgo60 Webservice hur lång paddel man skall ha Paddling allmänt 3
Kajakob Utrustning till point65 XP, vad skall man tänka på? Paddling allmänt 12
tstevg Skall man verkligen Behöva köpa kartor & Sjökort Paddling allmänt 12
Stadan Hur får man tag i kapellväv? Paddling allmänt 9
Stefan Torstensson Hur håller man sig torr i sittbrunnen ??? Paddling allmänt 12
gullegubben Då var man igång igen då... Paddling allmänt 2
mbm Hur får man isär VKV paddel? Paddling allmänt 11
lazze Vilken tur att man har statistik! Paddling allmänt 0
kajakmicke Hur lossar man skäddan på Artisan? Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.